Η ζωή των παιδιών επηρεάζεται πολλαπλά μέσα στην οικογένεια αλλά και στην καθημερινότητα του σχολείου,
ανέφερε
στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γ. Μόσχος, βοηθός του Συνηγόρου του Πολίτη για τα
δικαιώματα του παιδιού, μιλώντας σε εκδήλωση με θέμα «Παιδιά και
οικονομική κρίση: ο ρόλος του σχολείου», που πραγματοποιήθηκε από το
δήμο Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας.
Στο επίκεντρο της εκδήλωσης βρέθηκε ο ρόλος του σχολείου και των καθηγητών στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών, κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης στη χώρα,ενώ ομιλητής ήταν και ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης.
Η εμπειρία πολλών χρόνων του συνηγόρου του παιδιού έχει δείξει ότι σε σχολεία, που ο σύλλογος διδασκόντων επενδύει στο «συμμετοχικό, κοινωνικό σχολείο» -κάνοντας το παιδί να νοιώθει καλά να σχετίζεται με τους άλλους, να αναζητά λύσεις, να μαθαίνει την αλληλεγγύη, να μαθαίνει να μοιράζεται- οι εντάσεις είναι λιγότερες και είναι καλύτερη η διαχείρισή τους, «παρ' όλο που προβλήματα υπάρχουν πάντοτε σε όλες τις σχολικές κοινότητες», πρόσθεσε ο κ. Μόσχος.
imerisia
Στο επίκεντρο της εκδήλωσης βρέθηκε ο ρόλος του σχολείου και των καθηγητών στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών, κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης στη χώρα,ενώ ομιλητής ήταν και ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης.
Ο κ. Μόσχος, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ αναφέρθηκε στην κρίση και τις αιτίες που «δημιουργούν μια αίσθηση προβλήματος στη σχολική ζωή» και τόνισε: «Έχουμε δει τη ζωή των παιδιών να επηρεάζεται πολλαπλά, κατ' αρχάς στην οικογένεια, στον τρόπο ζωής και κατά δεύτερον και μέσα στην καθημερινότητα του σχολείου, όχι τόσο λόγω της έλλειψης παροχών της εκπαίδευσης, όσο διότι τα παιδιά πολύ συχνά μεταφέρουν την ένταση από το σπίτι στο σχολείο, ή μια ανασφάλεια ή και ορισμένες φορές παιδιά έχουν σοβαρές ελλείψεις σε υλικά αγαθά από το σπίτι που είναι εμφανή στο σχολείο, από την έλλειψη χαρτζιλικιού».Ιδιαίτερη σημασία στην εξάλειψη τέτοιων προβλημάτων έχει ο ρόλος των εκπαιδευτικών, οι οποίοι, κατά τον κ. Μόσχο, δεν θα πρέπει να είναι απλοί «αναμεταδότες γνώσης», αλλά και η υποστήριξη από την πολιτεία πρακτικών που προωθούν την «κοινωνική μάθηση».
Η εμπειρία πολλών χρόνων του συνηγόρου του παιδιού έχει δείξει ότι σε σχολεία, που ο σύλλογος διδασκόντων επενδύει στο «συμμετοχικό, κοινωνικό σχολείο» -κάνοντας το παιδί να νοιώθει καλά να σχετίζεται με τους άλλους, να αναζητά λύσεις, να μαθαίνει την αλληλεγγύη, να μαθαίνει να μοιράζεται- οι εντάσεις είναι λιγότερες και είναι καλύτερη η διαχείρισή τους, «παρ' όλο που προβλήματα υπάρχουν πάντοτε σε όλες τις σχολικές κοινότητες», πρόσθεσε ο κ. Μόσχος.
«Στα σχολεία, σημείωσε, που έχουν αποφασίσει να βάζουν μπροστά το στοιχείο της συνεργασίας και της επικοινωνίας, εξευρίσκονται πιο εύκολα λύσεις και το τελικό αποτέλεσμα είναι πιο χαρούμενα παιδιά».Από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, στην παρέμβασή του στην εκδήλωση, επισήμανε τη σημασία των προσωπικών επιλογών του ατόμου, πέραν των εξωτερικών παραγόντων που μπορούν να καθορίσουν την πορεία του και τόνισε ότι το σχολείο δεν μπορεί να αλλάξει, αλλάζοντας μόνο τη λειτουργία του.
«Το σχολείο, είπε, δεν μπορεί να είναι μία νησίδα, μία όαση όπου οι πολύ καλοί εκπαιδευτικοί,οι πολύ καλές προσπάθειες που κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε τις συνέπειες της κρίσης μπορούν να αλλάξουν την κατάσταση, όταν γύρω-γύρω είναι ένας ωκεανός ανισοτήτων».Τέλος,ο κ.Κουράκης ανέφερε ότι το σχολείο μόνο του δεν μπορεί να αμβλύνει τις κοινωνικές ανισότητες,χωρίς διαρθρωτικές αλλαγές στην οικονομία και στην πολιτική ζωή.
imerisia
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου