Σελίδες

Πέμπτη 14 Μαΐου 2015

Ο ύπνος μετά τις 9 το βράδυ, αλλά και το ακατάστατο ωράριο ύπνου, είναι ό,τι το χειρότερο για τη μάθηση.

Ο ύπνος αργά το βράδυ και η χαλαρή ρουτίνα στο πρόγραμμα του ύπνου μπορεί να πλήττουν τις νοητικές δεξιότητες των παιδιών, προειδοποιούν επιστήμονες από τη Βρετανία.


Μελετώντας τις συνήθειες ύπνου και τις επιδόσεις στην ανάγνωση και τα μαθηματικά περισσότερων από 11.000 παιδιών κατέληξαν στο συμπέρασμα πως ο ύπνος μετά τις 9 το βράδυ, αλλά και το ακατάστατο ωράριο ύπνου, είναι ό,τι το χειρότερο για τη μάθηση.
Οι ερευνητές εικάζουν ότι η έλλειψη ύπνου, που διαταράσσει τους βιολογικούς ρυθμούς, εμποδίζει τον εγκέφαλο να αποθηκεύσει νέες πληροφορίες.
Όπως γράφουν στην «Επιθεώρηση Επιδημιολογίας & Κοινοτικής Υγείας» (JECH), συνέλεξαν στοιχεία από τα παιδιά στις ηλικίες των 3, των 5 και των 7 ετών, για να ελέγξουν πως τα πήγαιναν με την μάθηση και αν οι επιδόσεις τους σχετίζονταν με τις συνήθειες ύπνου τους.
Τα ακατάστατα ωράρια ύπνου ήταν πιο συχνά στην ηλικία των 3 ετών, με το ένα στα πέντε παιδιά να μπαίνουν για ύπνο ό,τι ώρα ήθελαν.
Στα 7 τους χρόνια, πάνω από τα μισά παιδιά έμπαιναν για ύπνο κάθε μέρα το αργότερο έως τις 8.30 το βράδυ.
Συνολικά, όσα δεν απέκτησαν ποτέ σταθερό ωράριο ύπνου και όσα δεν έμπαιναν νωρίς για ύπνο απέδιδαν πολύ χειρότερα απ’ ό,τι οι συμμαθητές τους στα τεστ ανάγνωσης, μαθηματικών και αντίληψης του χώρου.
Η επίπτωση των συνηθειών ύπνου ήταν πιο εμφανής στα κορίτσια απ’ ό,τι στα αγόρια.
«Το μήνυμα της παρούσας μελέτης είναι πως η ρουτίνα είναι πολύ σημαντική για τα παιδιά - και η ακολούθηση συγκεκριμένης ρουτίνας στον ύπνο είναι η πιο σημαντική για την εύρυθμη λειτουργία του εγκεφάλου», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια δρ Αμάντα Σάκερ, καθηγήτρια στο Τμήμα Επιδημιολογίας & Δημοσίας Υγείας του University College, στο Λονδίνο.

govastileto.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου