Για το παιδί οι καλοκαιρινές διακοπές από τη σχολική καθημερινότητα, θα πρέπει να είναι περίοδος ξεγνοιασιάς, παιχνιδιού, ποιοτικού χρόνου με την οικογένεια και ποιοτικών, ευχάριστων δραστηριοτήτων.
Διακοπές με την οικογένεια!
Οι οικογενειακές διακοπές είναι ένας συμβολικός τρόπος επικοινωνίας, αγάπης, προσφοράς μεταξύ των μελών.
Οι διακοπές με την οικογένεια διευκολύνουν στο παιδί την αίσθηση της συναισθηματικής ασφάλειας, συνέχειας και συνέπειας μέσα από την νοηματοδότηση της επανάληψης στο χρόνο.
Οι διακοπές με την οικογένεια διευκολύνουν στο παιδί την αίσθηση της συναισθηματικής ασφάλειας, συνέχειας και συνέπειας μέσα από την νοηματοδότηση της επανάληψης στο χρόνο.
Ευνοούν στα θετικά συναισθήματα, βοηθούν στην ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησής του.
Η ποιότητα χρόνου και οι κοινές δραστηριότητες είναι στιγμές ουσιαστικής αλληλεπίδρασης και συζήτησης των γονιών με το παιδί τους.
Ποιοτικές αυθεντικές στιγμές υπάρχουν όταν συμμετέχουν ενεργά και οι δύο πλευρές με όλη τους την προσοχή, αμοιβαιότητα και αφοσίωση.
Ο ποιοτικός χρόνος ενταγμένος με σταθερότητα και συνέπεια στην καθημερινότητα της σχέσης γονιού - παιδιού βοηθά στην εδραίωση ενός συναισθηματικού - ψυχικού δεσμού εμπιστοσύνης και ασφάλειας για το παιδί.
Το Εξωσχολικό βιβλίο...
Οι διακοπές μ’ έναν συμβολισμό ανεμελιάς που προσδίδουν στο παιδί, του δημιουργούν ένα αίσθημα «ελευθερίας» για πρωτοβουλία στη μάθηση με την προσωπική επιλογή εξωσχολικού βιβλίου κι όχι ως άλλη μία σχολική υποχρέωση.
Το παιδί θα πρέπει να μάθει να διαχωρίζει το σχολικό βιβλίο προορισμένο για τη μαθησιακή λειτουργία από το εξωσχολικό βιβλίο που έχει κυρίως ψυχαγωγικό χαρακτήρα.
Το εξωσχολικό βιβλίο θα το βοηθήσει να αισθανθεί πνευματικά παραγωγικό, θα το ξεκουράσει, θα αναπτύξει τη φαντασία του, θα μορφωθεί, θα ψυχαγωγηθεί.
Αθλητικές δραστηριότητες!
Η ενασχόληση με ήπια άθληση – σύμφωνα πάντα με την ηλικία του παιδιού –κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών είτε μέσα από το παιχνίδι π.χ. ποδόσφαιρο, βόλεϊ, μήλα, κρυφτό, κυνηγητό ή μέσα από ήπια αθλητική δραστηριότητα ποδήλατο, κολύμπι.
Είναι για το παιδί μία καλή ευκαιρία να δοκιμάσει νέα, διαφορετικά αθλήματα από αυτά που ενδεχομένως ακολουθεί.
Η αθλητική δραστηριότητα εκτός από τις κινητικές δεξιότητες καλλιεργεί την ευρηματικότητα, ενισχύει τη δεξιότητα για επικοινωνία μέσω της κοινωνικοποίησης του παιδιού.
Παιδική κατασκήνωση!
Ο ρόλος της κατασκήνωσης είναι πολύ σημαντικός διότι αποτελεί μία μικρογραφία της κοινωνίας μας, όπου το παιδί από την ηλικία των 5-16 ετών συμμετέχοντας έχει τη δυνατότητα για συναισθηματική εξέλιξη και αυτονόμηση.
Ενώ μέσα από ποικίλες δραστηριότητες, δημιουργικά παιχνίδια και αθλήματα έχει τη δυνατότητα για κοινωνικοποίηση, να αναπτύξει την αίσθηση της υγιούς ανταγωνιστικότητας, της αυτοσυντήρησης, των ορίων, της ευρηματικότητας, της επικοινωνίας, της συνεργασίας και της οργάνωσης.
Η διευκόλυνση για καλύτερη μετάβαση του παιδιού στην κατασκήνωση προϋποθέτει τη διάθεση και συναισθηματική ωριμότητα του παιδιού.
Εξίσου σημαντική είναι η ετοιμότητα του γονιού να αποχωριστεί το παιδί του και να το ενθαρρύνει με αισιόδοξη σκέψη για την νέα αυτή εμπειρία που πρόκειται να ζήσει.
Το να δυσκολευτεί ή να στενοχωρηθεί στην αρχή είναι φυσιολογικό. Άλλωστε το κάθε παιδί χρειάζεται τον δικό του χρόνο προσαρμογής.
Έτσι λοιπόν, οι καλοκαιρινές διακοπές μπορούν να γίνουν με σωστή προετοιμασία και την ενεργή επικοινωνία γονιών – παιδιού/ών, αυτό που πρέπει να είναι: μια περίοδος ποιοτικού χρόνου με στιγμές δημιουργικής ανάπαυσης, χαράς και ανάκτησης δυνάμεων για τις επόμενες «απαιτητικές» περιόδους της χρονιάς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου