Σελίδες

Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2015

Με τις 9 συμβουλές «Οργάνωσης του Παιδιού» το διάβασμα θα του γίνει γρήγορα ρουτίνα

teachme_icon840
από την Μπαντανά Μαρίκα , λογοθεραπεύτρια στο babyradio.gr
Ενθαρρύνετε το παιδί να αδειάζει την τσάντα του (μόνο του) όταν γυρνάει από το σχολείο και όταν επιλέγει να ξεκινήσει τη μελέτη του, να έχει μόνο ένα μάθημα μπροστά του.
Καθιερώστε μια «ρουτίνα» μαζί με το παιδί σας  από την ώρα που θα επιστρέψει από το σχολείο μέχρι το απόγευμα. Διατηρήστε την όσο το δυνατόν σταθερή και εξηγήστε του τη σημασία του να γνωρίζει κανείς τις ώρες που είναι αποδοτικός. (πχ  πριν τον ύπνο ή αμέσως μετά το φαγητό, η ενέργειά μας είναι αρκετά πεσμένη)
Ενθαρρύνετέ το να ολοκληρώνει μια εργασία πριν αρχίσει μια άλλη, τονίστε τη σημασία του να μην είναι κανείς αναβλητικός και επιβραβεύστε το για την εργασία και την προσπάθειά του.
Είναι πάρα πολύ σημαντικό να μάθει ένα παιδί να στηρίζεται στις δυνάμεις του και να νιώθει ότι μπορεί να έχει αυτό-έλεγχο. Να νιώθει ότι μπορεί να ολοκληρώνει εργασίες και να είναι υπεύθυνο. Ενθαρρύνετε το παιδί να αναλαμβάνει την ευθύνη για τη μελέτη του (και τις συνέπειες της μη ολοκλήρωσής της) και εξηγήστε του ότι θα είστε εδώ για ό,τι χρειαστεί.
Φτιάξτε μια μικρή, απλή λίστα με όχι πάνω απο 3 πράγματα που πρέπει να προσέξει πριν φύγει απο το σχολείο πχ. 1. κασετίνα – βιβλία, 2. να σημειώσω τις εργασίες, 3. να πάρω όλα τα ρούχα μου. Αυτή η λίστα μπορεί να προσαρμοστεί κάποιες μέρες που χρειάζεται να προστεθεί κάτι διαφορετικό πχ. ομπρέλα.
Αναρτήστε το σχολικό του πρόγραμμα στο δωμάτιο του σε φανερό σημείο, στο ύψος του παιδιού για να μπορεί να το διαβάζει καθώς και στο ψυγείο της κουζίνας.
Επίσης βάλτε ένα ρολόι τοίχου στο δωμάτιο του για να μπορεί να ελέγχει την διάρκεια της μελέτης, του διαλείμματος που πρέπει να κάνει ανάμεσα κτλ.
Το παιδί να επαληθεύει μόνο του τις διαδικασίες που πρέπει να κάνει πχ. να κοιτάξω το αυριανό πρόγραμμα για να δω τι πρέπει να πάρω στη τσάντα μου.
Φροντίστε το γραφείο του παιδιού να έχει πάνω τα απαραίτητα, χωρίς πολλά μολύβια, στυλό και μαρκαδόρους. Επίσης την ώρα της μελέτης πρέπει να αποφεύγονται οι εξωτερικοί ήχοι (π.χ. σκούπα, τηλεόραση, ομιλίες). Όσο πιο πολλά ερεθίσματα τόσο πιο δύσκολο είναι για το παιδί να συγκεντρωθεί.
Μπαντανά Μαρίκα  Λογοθεραπεύτρια
Κέντρο Παιδιού Εφήβου Οικογένειας :  Τ. 2130 367239 / 6944 207307

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου