Σελίδες

Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2015

10 Τρόποι για να Διαφοροποιηθεί η Μάθηση…

Ημερομηνία δημοσίευσης άρθρου: Ιανουαρίου 15, 2014 Συγγραφέας: KidsGo

10 Τρόποι για να Διαφοροποιηθεί η Μάθηση…
Κάποτε, ο δάσκαλος ανέβαινε στην έδρα, στεκόταν μπροστά σε ολόκληρη την τάξη και δίδασκε πάντοτε το ίδιο υλικό, με πανομοιότυπο τρόπο.
Όλοι έπρεπε να επιτελούν τα ίδια καθήκοντα, κάποιοι προάγονταν, ενώ άλλοι αποτύγχαναν. Η διδασκαλία και όχι η μάθηση ήταν το επίκεντρο. Για όλους τους μαθητές έπρεπε να υπάρχει μια φόρμουλα και αν κάποιος είχε διαφορετικό τρόπο πρόσκτησης γνώσης, δεν υπήρχε καμία πρόβλεψη να εφαρμοστεί μια διαφορετική προσέγγιση.
Με την πάροδο του χρόνου, αποδείχτηκε, ωστόσο, ότι δεν μαθαίνουν όλοι με τον ίδιο τρόπο. Ο δάσκαλος διαπίστωσε ότι οι μαθητές έχουν διαφορετικές ανάγκες, ενδιαφέροντα και ικανότητες. Ξεκίνησε, λοιπόν, η εφαρμογή της Διαφοροποιημένη Διδασκαλίας. Ο δάσκαλος προετοιμάζει, τώρα, διαφορετικές εργασίες για κάθε ομάδα στην τάξη του και χρειάζεται, πλέον, περισσότερη προετοιμασία. Υπάρχει, όντως, μέριμνα για τον μαθητή αλλά όχι και για τις ανάγκες του δασκάλου. Άρα, έπρεπε να σκεφτούμε τη διαφοροποίηση με άλλο τρόπο.
AnnaPappa_ChangeEducation_icon2
10 Τρόποι για να Διαφοροποιηθεί η Μάθηση…
AnnaPappa_ChangeEducation_iconNo1 Παραχωρήστε αρμοδιότητες
Επιτρέψτε κάποια ελευθερία στους μαθητές σας. Μη διατηρείτε το ρόλο του εκπαιδευτικού – παντογνώστη, αλλά προσπαθήστε να γίνετε ενεργό μέλος στη μαθησιακή διαδικασία. Μη λαμβάνετε όλες τις αποφάσεις. Δώστε την επιλογή. Ενθαρρύνετε τους μαθητές να σκεφτούν για το πώς μπορούν να αξιοποιήσουν τη γνώση.
AnnaPappa_ChangeEducation_iconNo2 Αλλάξτε τις προσδοκίες σας
Δεν υπάρχει συγκεκριμένο πρότυπο, στο οποίο να ανταποκρίνονται όλοι. Δεν ταιριάζουν όλοι στο παραδοσιακό εκπαιδευτικό καλούπι, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν έχουν δικαίωμα στη γνώση. Ίσως χρειαστεί να αλλάξετε τον τρόπο διδασκαλία σας.
AnnaPappa_ChangeEducation_icon5
AnnaPappa_ChangeEducation_iconNo3 Αλλάξτε την ακολουθία
Οι μαθητές δεν χρειάζεται να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους στο έπακρο πριν να χρειαστεί να τις εφαρμόσουν. Προσπαθήστε να παρέχετε ουσιώδεις και γόνιμες ευκαιρίες μάθησης.
AnnaPappa_ChangeEducation_iconNo4 Χρησιμοποιήστε δημιουργικά την τεχνολογία
Ιστολόγια, κινηματογράφηση, παγκόσμια αλληλεπίδραση, κοινωνικά μέσα δικτύωσης, φωτογραφία, παιχνίδια και τόσα άλλα! Όλα αυτά παρέχουν διαφοροποιημένες ευκαιρίες για μαθητές με ποικίλα επίπεδα ικανότητας, διαφορετικά ενδιαφέροντα και ιδιαίτερα ταλέντα.
AnnaPappa_ChangeEducation_icon6
AnnaPappa_ChangeEducation_iconNo5 Φροντίστε για ό,τι είναι σημαντικό για τους μαθητές σας
Ενθαρρύνετε τους μαθητές σας να ακολουθήσουν τα ενδιαφέροντά τους. Γνωρίστε τους. Κατανοήστε το ζήλο τους, βοηθήστε τους να ανακαλύψουν ποιοι πραγματικά είναι και τι μπορούν να καταφέρουν. Προσαρμόστε τη διδασκαλία σας ανάλογα και επενδύστε στο κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό.
AnnaPappa_ChangeEducation_icon7
AnnaPappa_ChangeEducation_iconNo6 Αξιολογήστε με στόχο τη μάθηση
Τα διαγωνίσματα στο τέλος της σχολικής χρονιάς δεν αρκούν. Παρακολουθήστε την εξέλιξη και πρόοδο των μαθητών σας κατά τη διάρκεια ολόκληρου του έτους. Δημιουργήστε διαθεματικά εργαλεία αξιολόγησης. Να σκέφτεστε το κάθε τι ως πιθανό τρόπο αξιολόγησης. Κάθε εργασία, κάθε ανάρτηση ιστολογίου, κάθε συνομιλία μπορεί να μας αποκαλύψει τις δυνατότητες και τις προοπτικές εξέλιξης του μαθητή.
AnnaPappa_ChangeEducation_iconNo7 Υιοθετήστε την έρευνα ως στάση
Δημιουργήστε μια κουλτούρα κριτικής σκέψης, έρευνας και προβληματισμού. Να ξεκινάτε τις ερωτήσεις σας με το «Τι νομίζετε;», έτσι ώστε όλες οι απαντήσεις να είναι αποδεκτές. Βρείτε τρόπους για να προκαλέσετε την περιέργεια των μαθητών και την επιθυμία να ανακαλύπτουν.
AnnaPappa_ChangeEducation_icon4
AnnaPappa_ChangeEducation_iconNo8 Μην είστε ο μόνος δάσκαλος
Οι μαθητές μπορούν να αποκτήσουν γνώσεις και από τους συνομηλίκους τους, από άλλους δασκάλους, τους γονείς αλλά και τις διαδικτυακές επαφές τους. Βοηθήστε τους να δημιουργήσουν το δικό τους προσωπικό τους δίκτυο μάθησης.
AnnaPappa_ChangeEducation_iconNo9 Επικεντρωθείτε στη μάθηση
Βεβαιωθείτε ότι τόσο εσείς όσο και οι μαθητές σας γνωρίζουν το λόγο για κάθε μαθησιακή εμπειρία. Μην αναθέτετε εργασίες μόνο και μόνο για να βρίσκονται οι μαθητές απασχολημένοι. Μην ξεκινάτε με τον προγραμματισμό των δραστηριοτήτων αλλά με το «γιατί». Στη συνέχεια, μπορείτε να αναπτύξετε τις μαθησιακές εμπειρίες που θα υποστηρίξουν την ανεξάρτητη εκμάθηση.
AnnaPappa_ChangeEducation_iconNo10 Ενθαρρύνετε τη θέσπιση στόχων και τον προβληματισμό
Βοηθήστε τους μαθητές να καθορίσουν τους μαθησιακούς τους στόχους. Δημιουργήστε ευκαιρίες για διαρκή αυτοαξιολόγηση και προβληματισμό. Να παρέχετε εποικοδομητικά και συγκεκριμένα σχόλια. Τα μαθητικά ιστολόγια είναι σημαντικά εργαλεία για προβληματισμό σχετικά με τη μάθηση.
AnnaPappa_ChangeEducation_icon3
αναδημοσίευση από http://5dimcholarg.wordpress.com/
Άννα Παππά
Δασκάλα, συγγραφέας παιδαγωγικών βιβλίων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου