ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΑΠΟ BABYRADIO1 ΤΗΝ
Άρνηση σε μικρή ηλικία
Είναι αρκετά συχνό το φαινόμενο το παιδί να ξεκινήσει το σχολείο με μεγάλο ενθουσιασμό και μετά από μερικές εβδομάδες, να αλλάξει γνώμη.
Είναι αρκετά συχνό το φαινόμενο το παιδί να ξεκινήσει το σχολείο με μεγάλο ενθουσιασμό και μετά από μερικές εβδομάδες, να αλλάξει γνώμη.
• Το παιδί κάνει την σύγκριση μεταξύ σχολείου και σπιτιού και γρήγορα αποφασίζει υπέρ του σπιτιού. Το παιδί έχει κάποιο δίκιο: αν κάνουμε τη ζωή στο σπίτι τόσο ευχάριστη, γιατί να θέλει να πάει σχολείο; Αυτή η προσωρινή άρνηση μπορεί να ξεπεραστεί αν οι γονείς είναι ήρεμοι αλλά σταθεροί και συνεργα-στούν με το δάσκαλο.
• Ενδέχεται να οφείλεται σε άγχος αποχωρισμού παιδιού από τους γονείς
• Ενδέχεται να οφείλεται σε άγχος αποχωρισμού παιδιού από τους γονείς
Γράφει ο Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής, Στέλιος Μαντούδης www.mandou.gr
Άρνηση σε μεγαλύτερη ηλικία
Στις μεγαλύτερες ηλικίες η άρνηση του σχολείου είναι πιο σοβαρό θέμα.
Μπορεί να οφείλεται σε:
• Mαθησιακές δυσκολίες
• κοινωνικό αποκλεισμό
• Xαμηλό κίνητρο
• Aρνητικές εμπειρίες σε σχέση με το σχολικό περιβάλλον
Στις μεγαλύτερες ηλικίες η άρνηση του σχολείου είναι πιο σοβαρό θέμα.
Μπορεί να οφείλεται σε:
• Mαθησιακές δυσκολίες
• κοινωνικό αποκλεισμό
• Xαμηλό κίνητρο
• Aρνητικές εμπειρίες σε σχέση με το σχολικό περιβάλλον
Και στις δύο περιπτώσεις, η άρνηση για το σχολείο μπορεί να παρουσιαστεί πρόσκαιρα λόγω κάποιας τραυματικής συγκυρίας (ασθένεια ή απώλεια συγγενικού προσώπου κλπ) που το παιδί χρειάζεται ακόμη χρόνο για να διαχειριστεί τα συναισθήματά του.
Στάση γονέων
• Θα πρέπει οι γονείς να μπουν στη θέση του και να αναζητήσουν τους λόγους οι οποίοι απωθούν το παιδί από το να πάει στο σχολείο για να καταλάβουν τι είναι αυτό που προκαλεί τόση δυσφορία στο παιδί.
• Θα ήταν καλό οι γονείς να δημιουργήσουν τομείς επιτυχίας ώστε το παιδί να αισθάνεται πως αξίζει τον κόπο να πάει σχολείο
• Θα πρέπει οι γονείς να μπουν στη θέση του και να αναζητήσουν τους λόγους οι οποίοι απωθούν το παιδί από το να πάει στο σχολείο για να καταλάβουν τι είναι αυτό που προκαλεί τόση δυσφορία στο παιδί.
• Θα ήταν καλό οι γονείς να δημιουργήσουν τομείς επιτυχίας ώστε το παιδί να αισθάνεται πως αξίζει τον κόπο να πάει σχολείο
Αντιμετώπιση
• Την συγκεκριμένη στιγμή που το παιδί εκφράζει την άρνηση να πάει
σχολείο, προσφερθείτε να πάτε το παιδί πίσω στην τάξη του. Το να χάσει κανείς το σχολείο δημιουργεί «κενά» που δυσκολεύουν την επάνοδό του.
• Μπορούν να γίνουν κάποιες παραχωρήσεις αλλά με αυστηρά όρια. Ο μπαμπάς θα πάει το παιδί στο σχολείο και θα το συνοδεύσει μέχρι την πόρτα, αλλά μετά είναι στα χέρια του δασκάλου και θα πρέπει να παραμείνει στο σχολείο.
• Όταν η κατάστα¬ση φτάσει σε αδιέξοδο ο σύμβουλος του σχολείου μπορεί να δώσει πιο ειδικευμένη υποστήριξη. Όπου το πρόβλημα οφείλεται στα συ-ναισθηματικά προβλήματα του παιδιού ή του γονιού, είναι ώρα για κάποιον ειδικό.
• Την συγκεκριμένη στιγμή που το παιδί εκφράζει την άρνηση να πάει
σχολείο, προσφερθείτε να πάτε το παιδί πίσω στην τάξη του. Το να χάσει κανείς το σχολείο δημιουργεί «κενά» που δυσκολεύουν την επάνοδό του.
• Μπορούν να γίνουν κάποιες παραχωρήσεις αλλά με αυστηρά όρια. Ο μπαμπάς θα πάει το παιδί στο σχολείο και θα το συνοδεύσει μέχρι την πόρτα, αλλά μετά είναι στα χέρια του δασκάλου και θα πρέπει να παραμείνει στο σχολείο.
• Όταν η κατάστα¬ση φτάσει σε αδιέξοδο ο σύμβουλος του σχολείου μπορεί να δώσει πιο ειδικευμένη υποστήριξη. Όπου το πρόβλημα οφείλεται στα συ-ναισθηματικά προβλήματα του παιδιού ή του γονιού, είναι ώρα για κάποιον ειδικό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου