ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΑΠΟ BABYRADIO2 ΤΗΝ
Από την Σίλεια Δημουλή – Ψυχολόγο στο babyradio.gr
Είναι σίγουρο ότι σήμερα τα παιδιά μας είναι πολύ πιο επιφορτισμένα με υποχρεώσεις από ότι ήταν οι προηγούμενες γενιές. Ας σκεφτούμε μονάχα πως καμιά φορά το ωράριό τους δεν θυμίζει σε τίποτα ωράριο μαθητή αλλά εργαζόμενου. Για αυτό είναι πολύ σημαντικό να έχει τη βοήθεια τη δική μας ώστε να καταφέρει να οργανωθεί και να βάλει προτεραιότητες.
Ας δούμε λοιπόν, πώς εμείς οι γονείς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας με ένα «σωτήριο» τρόπο και όχι με «μοιραίο» τρόπο που καθιστά τις σχέσεις μας μαζί τους τεταμένες.
Το δίπτυχο «Σπίτι και Διάβασμα» συνεισφέρουν στην καλή
διαμόρφωση της προσωπικότητας του παιδιού. Για αυτό είναι σημαντικό να υπάρχουν:
1. Πρόγραμμα εργασίας που το έχουμε θέσει μαζί με το παιδί.
2. Ελεύθερος χρόνος (σύντομα σχετικό άρθρο)
3. Προσωπικός χώρος. Δηλαδή δικό του χώρο για να διαβάζει.
4. Ησυχία την ώρα του διαβάσματος.
5. Αποφυγή υποτίμησης της εργασίας του παιδιού («Τι έχεις εσυ; πφφ»).
6. Προτεραιότητα στα σχολικά καθήκοντα του παιδιού.
7. Να διαβάζει κυρίως μόνο του.
8. Να φτιάχνει τη τσάντα του πάντα μόνο του.
9. Να δείχνουμε εμπιστοσύνη στο παιδί ώστε να αυτενεργεί.
10. Να εξασφαλίζεται καθημερινά κάποια ώρα για παιχνίδι.
11. ΠΡΟΣΟΧΗ: η κόπωση προκαλεί το αντίθετο αποτέλεσμα από ότι αναμένουμε από τα παιδιά μας.
12. Να μάθει και να τηρεί από πολύ νωρίς ένα σύστημα εργασίας.
13. ΠΡΟΣΟΧΗ: στα εξωσχολικά του μαθήματα. ΜΗΝ ΤΟ ΦΟΡΤΩΝΟΥΝ!
14. Πνεύμα συνεργασίας με τους δασκάλους εκ μέρους μας.
15. Ας μην φερόμαστε στα παιδιά ως πολύ μικρά και τα συνηθίσουμε στην αναβολή!
16. Ας μην τα «παρατήσουμε» να τα κάνουν όλα μόνα τους σαν να είναι ενήλικες.
Και ας θυμόμαστε όταν βάζουμε κάποιους κανόνες πως είναι παιδιά και για αυτό είναι καλό να μην έχουμε τις απαιτήσεις όπως σε έναν ενήλικα.
Σίλεια Δημουλή – Ψυχολόγος, Master of Child Psycholog
Η μελέτη των μαθητών στο σπίτι αποτελεί έναν πολύ σημαντικό παράγοντα για τη μόρφωση τους και αυτό είναι κάτι που το έχουν αντιληφθεί οι περισσότεροι γονείς. Πρώτα – πρώτα, αποτελεί μια γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ οικογένειας και σχολείου, αφού παρέχει την ευκαιρία στους γονείς και κηδεμόνες να επικοινωνούν με τα παιδιά του και να μαθαίνουν μέσω αυτών τι γίνεται στο σχολείο. Ο σκοπός της μελέτης στο σπίτι περιλαμβάνει την εμπέδωση των γνώσεων και δεξιοτήτων που αποκτήθηκαν στην τάξη, τη χρήση διαφόρων πηγών για την αναζήτηση και εύρεση πληροφοριών, αλλά και την ανάπτυξη δεξιοτήτων που σχετίζονται με τη σωστή διαχείριση του χρόνου των παιδιών και την ταυτόχρονη ανάπτυξη από αυτά ενός αισθήματος ανεξαρτησίας και ευθύνης. Η κατανόηση του παραπάνω σκοπού από τους γονείς αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχή μελέτη των παιδιών, αποφεύγοντας τακτικές όπως τον εξαναγκασμό των παιδιών να μελετήσουν, το να κάνουν οι γονείς τις εργασίες των παιδιών αντί γι αυτά, κ.λπ. Από την άλλη πλευρά, η παροχή συγκεκριμένων κινήτρων από τους γονείς στα παιδιά, όπως π.χ. η επιβράβευση με ενθαρρυντικά λόγια, μια έξοδος για σινεμά ή παγωτό, τα οποία θα σχετίζονται με συγκεκριμένους στόχους για τα παιδιά, μπορούν να συντελέσουν σημαντικά στη βελτίωση των αποτελεσμάτων της μελέτης στο σπίτι.
ΑπάντησηΔιαγραφή