Κάθε παιδί μπορεί να εφαρμόσει τεχνικές ώστε να μελετά γρήγορα και εποικοδομητικά !Η οργάνωση του διαβάσματος το βοηθά στην υπόλοιπη ζωή του να είναι υπεύθυνο , να έχει θετική στάση στη ζωή καθώς και επίγνωση των δυνατοτήτων του. Ο οργανωμένος μαθητής πάντα χαίρει εκτίμησης πρωταρχικά του εαυτού του και έπειτα του περίγυρου του.
Η κατάκτηση των στρατηγικών μελέτης αποτελούν ύψιστη σημασία στην επιτυχία ή την αποτυχία που μπορεί να έχει στη μαθητική του ζωή. Για να κατακτήσει αυτές τις τεχνικές σημαντική βοήθεια προσφέρει το σχολείο αλλά και οι γονείς του. Οι γονείς όμως πρέπει να θυμούνται πως οι σχολικές εργασίες αποτελούν μέρος της ζωής του παιδιού αρκετά σημαντικό όχι όμως το σημαντικότερο !Βοηθώντας το να οργανωθεί στο διάβασμα στοχεύουμε στη διάπλαση του χαρακτήρα του.
Ο ρυθμός μάθησης κάθε παιδιού διαφέρει υπάρχουν όμως κάποια "κόλπα" που για όλους τους μαθητές είναι τα ίδια .
Έτσι :
2. Θα πρέπει να μάθει να υπογραμίζει με έντονο μαρκαδόρο τα σημεία του μαθήματος που το δυσκολεύουν ή στην εκμάθηση της ορθογραφίας τη λέξη που είναι γι αυτό η πιο δύσκολη.
3. Ένας μικρός μαυροπίνακας θα ήταν απαραίτητος για να εξασκείται στις καθημερινές ασκήσεις του.
4 . Δεν καθόμαστε μαζί του για να διαβάσει .Το αφήνουμε μόνο του να αυτενεργήσει αλλά είμαστε σύμβουλοι και βοηθοί του όποτε μας χρειαστεί.
5 .Δε διορθώνουμε όλα τα λάθη του παρά μόνο τα πιο σημαντικά η αίσθηση του"όλα λάθος τα έχω"είναι απογοητευτική ειδικά για το μικρό μαθητή.
6 . Στην εκμάθηση της ορθογραφίας χρησιμοποιήστε μια απλή μέθοδο συμπλήρωσης γραμμάτων και όχι στη συνεχή αντιγραφή της . Ένα παράδειγμα είναι :
μήλο
μ-λ-
-ήλ-
7 . Ο γραφικός χαρακτήρας του παιδιού είναι σίγουρα ο καθρέφτης του όχι όμως η ταυτότητά του!!!!!! Ειδικά για την Α' τάξη πρέπει να έχουμε υπομονή και να περιμένουμε την εξέλιξη του γραφικού χαρακτήρα του που πάντα λόγω εξάσκησης βελτιώνεται.
8. Η σχολική τσάντα ανήκει στη σφαίρα των υποχρεώσεών του!
Το πώς ετοιμάζει τα σχολικά του είδη δείχνει και την υπευθυνότητά του .Οι γονείς όμως των μικρών παιδιών καλό είναι να ελέγχουν κι εκείνοι αν όλα τα τετράδια και τα βιβλία είναι μέσα στην τσάντα επειδή τα πρωτάκια ειδικά τους πρώτους μήνες δεν γνωρίζουν ανάγνωση!
9 . Όταν τελειώσει τις σχολικές εργασίες και μας τις δείξει στόχος μας είναι η επιβράβευση για την προσπάθεια που κατέβαλε και όχι η αποδοκιμασία.
10 . Ο χρόνος είναι σημαντικό να είναι ελεγχόμενος δεν μπορεί ένα παιδί να διαβάζει ατέλειωτες ώρες! Χρησιμοποιήστε ένα μεγάλο χαρούμενο ρολόι και προγραμματίστε κάθε σχολική δραστηριότητα πόσο χρόνο χρειάζεται,έπειτα το παιδί πρέπει να κάνει διάλειμμα και μετά να ξαναξεκινά!
Η γνώση στηρίζεται σε στρατηγικές για να ανθίσει, τα μικρά βήματα αυτενέργειας που μαθαίνουμε στο παιδί στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού προοικονομούν οργανωμένους και υπεύθυνους μαθητές στις μεγάλες τάξεις.
Αθηνά Ασαριώτη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου