Σελίδες

Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2015

Οδηγός διαχείρισης της συμπεριφοράς στην τάξη


Η διαχείριση της συμπεριφοράς στην τάξη δεν χρειάζεται να περιλαμβάνει φωνές και απειλές. Υπάρχουν πολλές στρατηγικές που μπορούν να βοηθήσουν τους δασκάλους. Καμία όμως δεν είναι πανάκεια και καλό είναι να εναλλάσσονται, για να μη βαριούνται τα παιδιά.
Αυτή είναι μια στρατηγική διαχείρισης της συμπεριφοράς στην τάξη και μπορεί να εφαρμοστεί σε όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από την ηλικία. Περιλαμβάνει συστηματικό τρόπο προειδοποίησης των μαθητών και ενθαρρύνει τη συνέπεια. Παράλληλα, ο δάσκαλος δεν προσφέρει προσοχή σε μη αποδεκτές συμπεριφορές.
1.       Φτιάξτε μία μεγάλη ταμπέλα, αριθμημένη κάθετα από το 5 ως το 1. Πρέπει να είναι αρκετά μεγάλη, ώστε να τη βλέπουν όλοι οι μαθητές από οποιοδήποτε σημείο της τάξης.
2.       Βάλτε ένα μεγάλο συνδετήρα ή μανταλάκι στον αριθμό 5. Αυτό είναι το σημείο εκκίνησης κατά τη διδασκαλία.
3.       Αποφασίστε ποιες συμπεριφορές θέλετε να ενθαρρύνετε. Ξεκινήστε από τις βασικές, και διαλέξτε το πολύ μέχρι τρεις. Π.χ.
·         Καθόμαστε στις καρέκλες μας
·         Σηκώνουμε το χέρι μας πριν μιλήσουμε
·         Εξηγούμε στους μαθητές ;ότι αν χρειαστεί να τους προειδοποιήσουμε 4 ή λιγότερες φορές, τότε όλη η τάξη θα κερδίσει κάτι. (Οι 4 ή λιγότερες προειδοποιήσεις φαίνονται από τη θέση του συνδετήρα στην ταμπέλα. Αφαιρέστε το συνδετήρα στην 5η προειδοποίηση). Μπορείτε να φτιάξετε μια λίστα με δραστηριότητες που θα λειτουργήσουν ως επιβράβευση. Π.χ.
                        5 λεπτά περισσότερο διάλειμμα
                        5-10 λεπτά ελεύθερη συζήτηση στο τέλος του μαθήματος
                        Μπισκότα την Παρασκευή
                        Χρόνος για να ζωγραφίσουν
·         Ξεκινήστε το μάθημα. Στην αρχή είναι καλό να είναι σύντομο (περίπου 10-15 λεπτά). Αν οι μαθητές δεν καταφέρουν να ακολουθήσουν κάποιον από τους κανόνες, μετακινήστε το συνδετήρα από το 5 στο 4. Κοιτάξτε το μαθητή που σηκώθηκε από την καρέκλα του ή που μίλησε αλλά μη διακόψετε τη διδασκαλία για να τον επιπλήξετε. Μην προσφέρετε κανένα άλλο είδος προσοχής.
·         Στο τέλος τους μαθήματος, πείτε «μπράβο» στα παιδιά, αν έχουν καταφέρει να κρατήσουν τον αριθμό των προειδοποιήσεων χαμηλά και δώστε τους την επιβράβευση που θα επιλέξουν. Αν δεν τα έχουν καταφέρει, ενθαρρύνετέ τα να ξαναπροσπαθήσουν, τονίζοντας ότι πιστεύετε πως μπορούν να το κάνουν. Να είστε θετικοί και να τους δώσετε ξανά την ευκαιρία να τα καταφέρουν




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου