Σελίδες

Κυριακή 9 Μαρτίου 2014

ΒΟΗΘΑΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥΣ

ΒΟΗΘΑΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥΣ
Δημοσίευση: 07/03/2014
1)Πώς να Βοηθήσετε τους μαθητές στην Οργάνωση της Γραπτής Εργασίας
1.Διδάσκετε διαρκώς τα απαραίτητα στοιχεία μια εργασίας (π.χ. στο τετράδιο, να γράφουν σε κάθε γραμμή και να βάζουν μια επικεφαλίδα με το όνομα, ημερομηνία, θέμα και αριθμό σελίδας. Το SkillsforSchoolSuccess είναι εξαιρετικό για να διδάξουμε στους μαθητές αυτά τα στάνταρς και τη σημασία της καθαρής, ποιοτικής δουλειάς.
2.Διδάσκετε στους μαθητές να αφήνουν περιθώριο ανάμεσα στις λέξεις για να μην ‘’κολλάνε’’ τις λέξεις, να βάζουν το δείκτη ανάμεσά τους για να υπάρχει περιθώριο.
3.Τραβήξτε αχνά δύο γραμμές στο δεξί και αριστερό περιθώριο του τετραδίου και πείτε τους να μην γράφουν πέρα από αυτές τις γραμμές.
4.Πολλοί μαθητές προσπαθούν να γράψουν χωρίς να κρατούν σταθερό το φύλλο τους στο θρανίο. Συχνά γράφουν ενώ στηρίζουν το κεφάλι τους με το χέρι τους. Απαιτείστε το ένα χέρι τους να συγκρατεί το χαρτί. Αν αποτελεί πραγματικό πρόβλημα, βάλτε αυτοκόλλητο για να κρατήσετε το χαρτί σταθερό στο θρανίο.
5.Οι μαθητές με ΔΠ/Υ κάνουν πολλά λάθη απροσεξίας και συχνά πρέπει να σβήσουν, κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα να έχουν σκισμένα και ακατάστατα τετράδια. Προτείνουμε να χρησιμοποιούν πιο χοντρό χαρτί, που δεν σκίζεται εύκολα. Επίσης είναι καλύτερο να δεχόμαστε σημάδια (π.χ.^) για διόρθωση πάνω από τη γραμμή. Ακόμα κι αν δεν το επιτρέπετε για την υπόλοιπη τάξη, βοηθάει πολύ τους μαθητές που δυσκολεύονται πολύ στη γραπτή εργασία (παραγωγή).
6.Διδάξτε την αναλογία των γραμμάτων στους μικρότερους μαθητές αναφερόμενοι στην πάνω γραμμή ως ‘’γραμμή του κεφαλιού’’, στην μεσαία γραμμή ως ‘’γραμμή της μέσης’’ και στην κάτω γραμμή ως ‘’γραμμή του πέλματος’’.
Υπενθυμίστε στους μαθητές το σχετικό μέγεθος των γραμμάτων τους: ‘’Θυμηθείτε, το γράμμα ‘ο’ φτάνει μέχρι τη γραμμή της ζώνης και όχι ψηλότερα’’.
7.Τα προβλήματα των μαθηματικών είναι δύσκολο να οργανωθούν στο χαρτί. Ζητήστε από τους μαθητές να αφήνουν μεγάλο κενό ανάμεσα στα προβλήματα και να βάζουν σε κύκλο το τελικό νούμερο του κάθε προβλήματος. Επίσης, βοηθά οι μαθητές να γράφουν σε χαρτί για σχεδίαση γραφικών για τα προβλήματα των μαθηματικών ή να χρησιμοποιούν χαρτί τετραδίου με κάθετες και όχι οριζόντιες γραμμές. Κάθε χαρτί που έχει γραμμές τυπωμένες βοηθά τους μαθητές να κρατήσουν τις στήλες τους ενωμένες. 
2)Βοηθώντας τους Μαθητές να Οργανώνουν τις Ιδέες τους
Συγκεκριμένες στρατηγικές για γνωστική οργάνωση όπως η προ-γραφή, η χαρτογράφηση της ιστορίας, η εκμάθηση του τρόπου διαβάσματος και του προσδιορισμού της «ουσίας του κειμένου», η εκμάθηση οργάνωσης βημάτων για την επίλυση των μαθηματικών προβλημάτων και άλλες δυνατότητες θα συζητηθούν στο κεφάλαιο της ακαδημαϊκής στρατηγικής. Όλες αυτές είναι δύσκολες δυνατότητες για ένα αριθμό παιδιών, κυρίως μαθητών με δυσκολίες εκμάθησης και έλλειψη πειθαρχίας στην παρακολούθηση. Οι καθηγητές πρέπει να αποκωδικοποιήσουν αυτές τις δυνατότητες και να είναι σε θέση να τις διδάξουν στους μαθητές. 
Συμμετοχή Γονέων
Είναι ανάγκη οι γονείς να μοιράζονται την ευθύνη της διδασκαλίας των οργανωτικών και μελετητικών δυνατοτήτων στα παιδιά τους. Οι καθηγητές πρέπει να συνεργάζονται με τους γονείς με σκοπό να παρέχουν βοήθεια στα παιδιά τους στο σπίτι. Οι γονείς πρέπει:

•Να τους παρέχουν ένα ήσυχο δωμάτιο για μελέτη, μακριά από την τηλεόραση.
•Να τους διαθέτουν τα κατάλληλα εφόδια, υλικό και φωτισμό για την εργασία στο σπίτι.
•Να τους παρέχουν χώρο και σύστημα προκειμένου να ελέγχουν το πρόγραμμα μελέτης τους, ή το τετράδιο της εργασίας τους (όπως επίσης να ελέγχουν τις σημειώσεις τους, και άλλες σχολικές δραστηριότητες).
•Να τα βοηθούν στην ιεράρχηση των δραστηριοτήτων τους και των εργασιών που γίνονται το απόγευμα.
•Να επιδιώκουν τη δημιουργία μια σταθερής καθημερινότητας το περισσότερο δυνατό (π.χ. εργασία, απογευματινό, βραδινόκ.λ.π.).
•Να ελέγχουν για το ότι τα βιβλία, οι σημειώσεις κ.λ.π. βρίσκονται στη τσάντα του παιδιού για το επόμενο πρωί.
•Να τα βοηθούν στο να γράφουν καταλόγους, προγράμματα, σημειώσεις υπενθύμισης και να αμείβουν τις οργανωτικές ικανότητες στο σπίτι. 
Οι γονείς πρέπει να ζητούν από τον καθηγητή διευκρινίσεις όταν το παιδί τους επιστρέφει στο σπίτι με λιγότερη εργασία σε καθημερινή βάση ή ισχυρίζεται ότι δεν έχει καθόλου διάβασμα, ή ότι το έκανε στην τάξη. Συχνά δεν είναι αυτή η αλήθεια. Οφείλεται στην έλλειψη συνείδησης, αντίληψης ή λογικής σκέψης του παιδιού ότι όντως επιφορτίσθηκε με εργασία. Οι γονείς πρέπει να επικοινωνούν με τον καθηγητή και όταν ο μαθητής είναι υπερφορτωμένος με εργασία. Σε κάθε περίπτωση, η επικοινωνία μεταξύ σπιτιού-σχολείου και η προσαρμοστικότητα είναι αναγκαίες. Προφανώς υπάρχουν και πολλές οικογένειες όπου επικρατεί χαοτική κατάσταση και αυτές οι δυνατότητες δεν παρέχονται. Εμείς σαν καθηγητές οφείλουμε να κάνουμε ότι είναι δυνατό προκειμένου να παράσχουμε τη δομή και να παρουσιάσουμε το μοντέλο των δυνατοτήτων αυτών για τους μαθητές μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου