Είναι υπέροχο όταν το παιδί σας εντυπωσιάζεται από αυτά που μαθαίνει στην τάξη, ωστόσο μερικά παιδιά επιλέγουν να μην μοιράζονται τις σκέψεις ή τις απορίες τους κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης μέσα στην τάξη. Αυτό συνήθως συμβαίνει επειδή φοβούνται μήπως κάνουν κάποια «ανόητη» ερώτηση, αφού θεωρούν ότι δεν μπορούν να εκφράσουν με σιγουριά τις σκέψεις τους.
Η εμπιστοσύνη και η υπομονή είναι δύο βασικά στοιχεία μέσα στην οικογένεια και την τάξη. Πολλοί γονείς και εκπαιδευτικοί συμφωνούν ότι το να ακούς αυτό που έχει να σου πει το παιδί, ιδιαίτερα όταν είναι περίεργο για κάτι νέο, βοηθάει στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης του. Η έλλειψη ευκαιριών για τα παιδιά ως προς τις νέες πληροφορίες που λαμβάνουν, τους δημιουργεί συχνά απάθεια.
Το παιδί σας μπορεί να συμμετέχει σε δραστηριότητες με τα αδέλφια ή τους συμμαθητές του, προκειμένου να αποκτήσει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στο να κάνει ερωτήσεις και να ενσωματωθεί στο σύνολο της τάξης. Ως γονείς μπορείτε, επίσης, να επικοινωνείτε με το παιδί σας μέσα στο σπίτι για να ενισχύσετε την περιέργειά του. Διαβάστε μερικές συμβουλές για το πώς θα τα καταφέρετε:
Ενθαρρύνετε τις ερωτήσεις εκτός σχολείου
Υπάρχει κάτι μέσα στην τάξη -από την έδρα μέχρι τον δάσκαλο που στέκεται όρθιος μπροστά στον πίνακα- που δημιουργεί άγχος και φόβο στα παιδιά. Προσπαθήστε να ενισχύσετε την αυτοπεποίθηση τους έξω από τα σχολικά πλαίσια, ενθαρρύνοντας τα παιδιά να μιλήσουν στον υπάλληλο ενός καταστήματος για να ζητήσουν πληροφορίες για κάτι ή προτρέποντάς τα να παραγγείλουν μόνα το φαγητό τους.
Υπάρχει κάτι μέσα στην τάξη -από την έδρα μέχρι τον δάσκαλο που στέκεται όρθιος μπροστά στον πίνακα- που δημιουργεί άγχος και φόβο στα παιδιά. Προσπαθήστε να ενισχύσετε την αυτοπεποίθηση τους έξω από τα σχολικά πλαίσια, ενθαρρύνοντας τα παιδιά να μιλήσουν στον υπάλληλο ενός καταστήματος για να ζητήσουν πληροφορίες για κάτι ή προτρέποντάς τα να παραγγείλουν μόνα το φαγητό τους.
Εναλλαγή ρόλων
Κάθε απόγευμα, ρωτήστε το παιδί σας ποιο ήταν το καλύτερο και ποιο το χειρότερο πράγμα που συνέβη καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας στο σχολείο, ζητώντας διευκρινιστικές ερωτήσεις ανάλογα με την περίπτωση. Στη συνέχεια, αλλάξτε ρόλους: αφήστε το παιδί να σας ρωτήσει για το πώς ήταν η μέρα στη δουλειά σας. Απαντήστε προσεκτικά και ενθαρρύνετέ το να ζητήσει συμπληρωματικές ερωτήσεις.
Κάθε απόγευμα, ρωτήστε το παιδί σας ποιο ήταν το καλύτερο και ποιο το χειρότερο πράγμα που συνέβη καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας στο σχολείο, ζητώντας διευκρινιστικές ερωτήσεις ανάλογα με την περίπτωση. Στη συνέχεια, αλλάξτε ρόλους: αφήστε το παιδί να σας ρωτήσει για το πώς ήταν η μέρα στη δουλειά σας. Απαντήστε προσεκτικά και ενθαρρύνετέ το να ζητήσει συμπληρωματικές ερωτήσεις.
Μην συμπεριφέρεστε σαν ειδικός
Υπάρχουν παιδιά που είναι εξωστρεφή και κοινωνικά, αλλά μερικές φορές διστάζουν να απαντήσουν σε συγκεκριμένα ερωτήματα. Αποφύγετε το ρόλο του ειδικού κατά τη διάρκεια των συζητήσεων που έχετε με το παιδί σας και προσπαθήσετε να μάθετε νέα πράγματα μαζί του. Εάν, για παράδειγμα, σας ρωτήσει γιατί τα πουλιά πετούν δημιουργώντας σχήματα V, κάντε του μια επιπλέον ερώτηση για να κρατήσετε το μυαλουδάκι του απασχολημένο και μην απαντήσετε κατευθείαν.
Υπάρχουν παιδιά που είναι εξωστρεφή και κοινωνικά, αλλά μερικές φορές διστάζουν να απαντήσουν σε συγκεκριμένα ερωτήματα. Αποφύγετε το ρόλο του ειδικού κατά τη διάρκεια των συζητήσεων που έχετε με το παιδί σας και προσπαθήσετε να μάθετε νέα πράγματα μαζί του. Εάν, για παράδειγμα, σας ρωτήσει γιατί τα πουλιά πετούν δημιουργώντας σχήματα V, κάντε του μια επιπλέον ερώτηση για να κρατήσετε το μυαλουδάκι του απασχολημένο και μην απαντήσετε κατευθείαν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου