Σελίδες

Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2014

6 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΑΠΟΧΩΡΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ


Η φροντίδα παιδιών μπορεί να αποτελεί ένα δύσκολο έργο για τα παιδιά και τους γονείς τους, αλλά μπορεί επίσης να δημιουργήσει μια πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς των παιδιών. Ως δάσκαλος, είναι δική σας ευθύνη να βεβαιωθείτε ότι κάθε παιδί που φροντίζετε αισθάνεται ασφαλές και άνετα μέσα στην τάξη. Αυτό μπορεί να είναι δύσκολο όταν πρέπει να αντιμετωπίσετε ένα παιδί που βιώνει το άγχος του αποχωρισμού. Εάν εργαστείτε μαζί με τους γονείς του παιδιού, μπορείτε να δημιουργήσετε γρήγορα μια ασφαλή ρουτίνα που λειτουργεί για όλους.

Εδώ είναι μερικές συμβουλές για να βοηθήσετε στη διευκόλυνση του άγχους του αποχωρισμού των παιδιών στην τάξη:

1. Βεβαιωθείτε ότι το παιδί είναι έτοιμο
Όταν ετοιμάζετε να υποδεχθείτε ένα νέο παιδί στην τάξη σας, ενθαρρύνετε τους γονείς του να του μιλήσουν για το τι να περιμένει. Το παιδί θα πρέπει να προετοιμαστεί για την ρουτίνα από το πρωί, να έχει μια ιδέα για το πώς θα κυλήσει η ημέρα του στην τάξη και να γνωρίζει την ακριβή ώρα που η μαμά ή ο μπαμπάς θα είναι πίσω για να το πάρουν από το σχολείο.
Αν είναι δυνατόν, να προγραμματίσετε ένα ραντεβού με το παιδί και τους γονείς του να επισκεφθούν την τάξη των προτέρων. Η προετοιμασία για την πρώτη ημέρα του θα πρέπει να αρχίσει περίπου μια εβδομάδα νωρίτερα.

2. Ζητήστε από τους γονείς βασικές πληροφορίες
Οι γονείς θα πρέπει να σας ενημερώσουν για την καθημερινή ρουτίνα του παιδιού, καθώς και κάθε άλλη σχετική πληροφορία που θα σας βοηθήσει να παρέχετε την καλύτερη δυνατή φροντίδα. Οι πληροφορίες θα μπορούσαν να είναι για το πώς το παιδί τα καταφέρνει με την αλλαγή ή καλύτερες μεθόδους για την ανακούφιση του όταν είναι αναστατωμένο. Όσο περισσότερα γνωρίζετε για την προσωπικότητα του παιδιού και τη ρουτίνα του, τόσο αποτελεσματικότερα θα το βοηθήσετε να περάσει την ημέρα του.

3. Ζητήστε από τους γονείς να παρέχουν ένα αγχολυτικό αντικείμενο
Μπορεί να είναι χρήσιμο για το παιδί να έχει ένα οικείο αντικείμενο από το σπίτι κατά τη μετάβαση στο νέο περιβάλλον της τάξης. Αυτό θα μπορούσε να είναι ένα από τα αγαπημένα λούτρινα ζωάκια ή η κουβέρτα του ή ακόμα και μια  πλαστικοποιημένη οικογενειακή φωτογραφία που μπορεί να κρατά μαζί του όλη την ημέρα. Τα αγαπημένα αντικείμενα ή φωτογραφίες της οικογένειας μπορούν να παρέχουν άνεση στο παιδί όταν διακατέχεται από άγχος ή νοσταλγία.

4. Απόσπαση της προσοχής
Ετοιμάστε δραστηριότητες που μπορούν να αποσπάσουν την προσοχή του παιδιού, αν αυτό είναι αναστατωμένο. Τα βιβλία με εικόνες λειτουργούν καλά ως απόσπαση της προσοχής. Έχετε το αγαπημένο βιβλίο του παιδιού και αρχίστε την εμπλοκή του στην ιστορία, το συντομότερο δυνατόν από τη στιγμή που η μαμά ή ο μπαμπάς το αφήνουν στο σχολείο. Μπορεί να είναι χρήσιμο να επιλέξετε ιστορίες εξηγώντας ότι η μαμά ή ο μπαμπάς θα έρθουν πίσω.

5. Δώστε στο παιδί επιπλέον χρόνο
Εάν ένα παιδί είναι πολύ αναστατωμένο όταν η μαμά ή ο μπαμπάς φεύγει, μπορεί να χρειαστεί επιπλέον προσοχή. Αν το παιδί είναι μωρό, κρατώντας το κοντά σας ή βάζοντας το στο κρεβατάκι του θα το βοηθήσει να ηρεμήσει. Ένα μεγαλύτερο παιδί απλά χρειάζεται περισσότερο χρόνο ένας προς έναν, σαν μια επιπλέον αγκαλιά ή χρόνο να καθίσει μαζί σας μόνο για να διαβάσετε ένα βιβλίο ή να παίξετε με τα παιχνίδια.

6. Ενθαρρύνετε το παιδί είτε να ζωγραφίσει είτε να γράψει
Ένα μεγαλύτερο παιδί μπορεί να απολαύσει τη μέρα του κάνοντας ένα ειδικό έργο τέχνης για τους γονείς του. Ενθαρρύνετέ το να σκεφτεί τη μαμά ή τα αγαπημένα πράγματα του μπαμπά, σαν ένα μπουκέτο λουλούδια, το οικογενειακό κατοικίδιο ζώο ή το αγαπημένο του χρώμα. Ετοιμάστε τα υλικά ώστε να μπορεί να δημιουργήσει ένα έργο τέχνης ενώ σκέφτεται τη μαμά ή τον μπαμπά. Θα πρέπει να δημιουργήσει ένα έργο που θα εκπλήξει τη μαμά ή τον μπαμπά, όταν θα αποχωρήσουν μαζί από το σχολείο. Ομοίως, εάν το παιδί είναι αρκετά μεγάλο μπορεί να γράψει ή να σχεδιάσει τις εικόνες από τα συναισθήματά του. Αυτό θα βοηθήσει να καταλάβετε καλύτερα πως είναι λυπημένο γιατί αποχωρίζεται τους γονείς του, αλλά σύντομα θα είναι και πάλι μαζί.


Ο αποχωρισμός από τους γονείς αποτελεί μια πρόκληση για τα παιδιά, με την σωστή προετοιμασία όμως το παιδί θα νιώσει άνετα στην τάξη.


Μαρία Γκουγκούμη - Ψυχολόγος/ Ειδική Παιδαγωγός
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου