·
Επιτρέψτε στο μαθητή να χρησιμοποιεί φύλλα εργασίας με μεγαλύτερο εύρος
γραμμής. Για να διευκολύνετε τους μαθητές σας μπορείτε να εκτυπώσετε φύλλα word με το ύψος της γραμμής που βοηθά
περισσότερο το μαθητή.
· Δώστε επιπλέον χρόνο
στο δυσγραφικό μαθητή να ολοκληρώσει τις γραπτές δοκιμασίες.
· Μειώστε τις γραπτές εργασίες.
· Χρησιμοποιήστε τις προφορικές εξετάσεις.
·
Ο δάσκαλος μπορεί να βάλει το παιδί να ζωγραφίσει σχήματα ροής πριν ακόμα
αρχίζει να του μαθαίνει να γράφει γράμματα. Έτσι, μπορεί να καταλάβει κατά πόσο
η σύλληψη του μολυβιού επηρεάζει τη ροή ή την ακρίβεια του σχήματος.
·
Μέσα σε μια τάξη, οι αριστερόχειρες καλό είναι να κάθονται στα αριστερά
ενός δεξιόχειρα ή δίπλα σε έναν αριστερόχειρα.
·
Στους αριστερόχειρες μαθαίνουμε να κρατούν το μολύβι τουλάχιστον 2 εκ
μακριά από τη μύτη, για να βλέπουν αυτά που γράφουν.
·
Για παιδιά που πιέζουν πολύ δυνατά το χαρτί, δοκιμάζουμε να βάλουμε δεύτερο
χαρτί από κάτω, με καρμπόν ανάμεσα και του ζητάμε να γράψει τόσο μαλακά, ώστε
να μην αποτυπωθούν αυτά που γράφει. Μπορούμε επίσης να χρησιμοποιήσουμε κάποιο
μαλακό υλικό κάτω από το χαρτί. Θα ζητήσουμε από το παιδί να γράφει τόσο μαλακά
έτσι ώστε να μην τρυπήσει το χαρτί.
·
Ανταμοιβή-αποζημιώσεις για κάθε γραπτή εργασία που διεκπεραιώνει ο
δυσγραφικός μαθητής.
·
Κατανόηση: Καταλάβετε τις ανακολουθίες του μαθητή και την εμφάνιση
διακυμάνσεων.
·
Ίσια ή καλλιγραφικά: Επιτρέψτε στο μαθητή να χρησιμοποιεί οποιαδήποτε από
τις δυο μορφές γραμμάτων. Πολλοί δυσγραφικοί μαθητές νιώθουν πιο άνετα με το
καλλιγραφικό γράψιμο.
·
Υπολογιστής: Ενθαρρύνετε το μαθητή να νιώσει άνετα χρησιμοποιώντας έναν
επεξεργαστή κειμένου σε υπολογιστή. Οι μαθητές μπορούν να διδαχτούν κι από τις
πρώτες τάξεις του δημοτικού να γράφουν τις προτάσεις τους κατευθείαν στο
πληκτρολόγιο.
·
Ενθαρρύνετε τη συνεχή χρήση ενός ηλεκτρονικού ορθογράφου στον υπολογιστή,
για να μειωθούν οι συνολικές ανάγκες γραψίματος.
·
Ενθαρρύνετε τη χρήση ενός ηλεκτρονικού ορθογράφου με φωνή, για να μειώσει
τις συνολικές απαιτήσεις. Αν ο μαθητής έχει παράλληλα προβλήματα και ανάγνωσης,
το ομιλούν εξάρτημα είναι απαραίτητο, γιατί θα διαβάζει /λέει τις λέξεις.
·
Βάζετε τους μαθητές να διορθώνουν τα χαρτιά τους μετά από λίγο διάστημα και
χρησιμοποιήστε στρατηγικές διόρθωσης. Οι μαθητές ίσως χρειάζονται βοήθεια, για
να αναπτύξουν επαρκείς τεχνικές διόρθωσης.
·
Αν το πρόβλημα είναι η αρχή, ενθαρρύνετε τις στρατηγικές οπτικής
προ-οργάνωσης
·
Δώστε περισσότερο χρόνο για τις γραπτές δραστηριότητες.
·
Αν είναι αναγκαίο, μειώστε τις γραπτές εργασίες που αναθέτετε
·
Επιτρέψτε στο μαθητή να μαγνητοφωνεί τις εργασίες του και/ ή να εξετάζεται
στα τεστ προφορικά.
·
Ενισχύστε τις θετικές πλευρές των μαθητικών προσπαθειών.
·
Δείξτε υπομονή.
·
Ενθαρρύνετε το μαθητή να είναι υπομονετικός με τον εαυτό του.
·
Χρήσιμες προγραφικές ασκήσεις είναι εκείνες όπου το παιδί ψάχνει με το
μολύβι την έξοδο από έναν λαβύρινθο καθώς και εκείνες όπου ενώνει
τις τελείες για να βρει τι σχήμα κρύβεται.
·
Για την εκμάθηση του τρόπου γραφής των γραμμάτων, βοηθούν παιχνίδια μνήμης,
όπως η ανάσυρση των συγκεκριμένων πλαστικών γραμμάτων που του ζητούμε μέσα από
μία τσάντα χωρίς να κοιτά
·
Τέλος, δραστηριότητες που βοηθούν στην ενίσχυση της δύναμης και του ελέγχου
της σύλληψης του μολυβιού είναι: να φτιάχνει κολιέ με χάντρες καθώς και κολλάζ
με μικρά κομμάτια χαρτιού, να παίζει με πλαστελίνες, να κόβει σχήματα στο χαρτί
με το ψαλίδι, να παίζει πιάνο, να γράφει με το δάχτυλο σε βρεγμένη άμμο, καθώς
και ασκήσεις εκγύμνασης του ώμου και των άνω άκρων, όπως το μονόζυγο και η
κολύμβηση.
Διαβάστε επίσης το άρθρο ΔΥΣΓΡΑΦΙΑ
Μαρία Γκουγκούμη –
Ψυχολόγος – Ειδική Παιδαγωγός
Αργυρώ Καραμπά –
Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας
grafwnimata.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου