Σελίδες

Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

Secret Teacher: Συμβουλές για το εργασιακό στρες του εκπαιδευτικού.


0f26c64


Εισαγωγή –μετάφραση  Παντέρας Νίκος
www.fresheducation.gr
Στο αγγλικό εκπαιδευτικό ιστολόγιο http://secretteacher.org/ δημοσιεύονται άρθρα από Άγγλους εκπαιδευτικούς ανώνυμα. Πολλά από αυτά δημοσιεύονται στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας Τhe GuardianTo κείμενο που ακολουθεί είναι ενός εκπαιδευτικού που μετά τις πραγματικά εξουθενωτικές επαγγελματικές συνθήκες, που βιώνουν οι Άγγλοι εκπαιδευτικοί, δίνει συμβουλές διαχείρισης του άγχους τους. Πολλές όμως από τις καταστάσεις εργασιακού στρες που περιγράφονται τις βιώνει και ο Έλληνας εκπαιδευτικός. Οι συμβουλές του εκπαιδευτικού είναι λοιπόν χρήσιμες και για αυτόν.

Tips for Avoiding Burnout

 Συμβουλές ενάντια για το εργασιακό στρες του εκπαιδευτικού

  Είναι συγκλονιστικό το γεγονός πως πολλοί εκπαιδευτικοί, όπως κι εγώ, εργαζόμαστε σε εξαντλητικούς ρυθμούς. Με αυτό στο μυαλό, είναι σημαντικό να αναγνωρίζουμε τα προειδοποιητικά σημάδια και να θέτουμε σε εφαρμογή στρατηγικές για την αποφυγή αυτής της κόπωσης. Παρακάτω είναι μερικές συμβουλές που μπορεί να βοηθήσουν στην ανακούφιση από το άγχος της τάξης.
Αποφασίστε τι είναι σημαντικό και αφήστε τα πράγματα να κυλήσουν! Φτάνει πια!
Διδασκαλία, ως καριέρα, είναι κάτι που σε κατατρώει. Απορροφά κάθε ελεύθερο δευτερόλεπτο που είστε διατεθειμένοι να διαθέσετε για τον εαυτό σας. Πριν το καταλάβετε μπορείτε να διαπιστώσετε ότι εργάζεστε ως το  σούρουπο μέχρι το πρωί, καθισμένοι στον καναπέ με ένα laptop και μια στοίβα από βιβλία δίπλα σας. Να θυμάστε ότι η οικογένεια και οι φίλοι σας είναι τουλάχιστον εξίσου σημαντικοί με τους μαθητές σας και δεν πρέπει να τους παραμελείτε. Πιο σημαντικό ακόμα είναι η δική σας υγεία, η ευημερία και η ευτυχία. Αποφασίστε τι είναι σημαντικό και τι μπορεί να παραβλεφθεί και να καταλαβαίνετε πότε πρέπει να πείτε ότι η δουλειά τελείωσε.
 Κάνετε τα πράγματα έξω από το σχολείο
Βρείτε κάτι που σας αρέσει να κάνετε και εντάξτε το στην καθημερινότητάς σας: Πηγαίνετε σε μπαρ με τους φίλους, παρακολουθήστε μια ταινία στον κινηματογράφο που έχετε δει στη διαφήμιση. Βγείτε μια βόλτα, πιείτε ένα ποτήρι κρασί ή ένα φλιτζάνι τσάι, καλέστε γύρω σας τους φίλους σας, επισκεφθείτε τους συγγενείς, πηγαίνετε στο γυμναστήριο. Κοιτάξτε πίσω σας και να αναρωτηθείτε «Τι έχω κάνει αυτή την εβδομάδα;» για ένα μήνα ή δύο. Εάν η απάντηση περιστρέφεται γύρω από το σχολείο και την εργασία, πρέπει να το επανεξετάσετε .
Κοιμηθείτε νωρίς και να είστε καλά προετοιμασμένοι
Ακολουθήστε μια σωστή τακτική ενός υγιούς ύπνου. Είναι σημαντικό να επαναφορτίζετε τις μπαταρίες. Προσπαθήστε να διασφαλίσετε ότι θα έχετε τουλάχιστον 7-8 ώρες ύπνου τη νύχτα και δώστε στον εαυτό σας χρόνο για να ετοιμαστείτε το πρωί με το δικό σας ρυθμό. Να αποφεύγετε να τρέχετε για να φτάσετε στο σχολείο στην ώρα σας. Προγραμματίστε να φτάνετε νωρίτερα το πρωί. Ρυθμίστε τα μαθήματα με έναν ήρεμο και οργανωμένο τρόπο. Ρίξτε μια γρήγορη ματιά στα μαθήματά σας έτσι ώστε να αισθάνεστε ψυχικά προετοιμασμένοι ότι έχετε καλύψει αυτά που απαιτούνται για τη διδασκαλία. Να έχετε έτοιμο το υποστηρικτικό υλικό που θα χρειαστεί κατά τη διάρκεια των μαθημάτων.  Καθίστε και χαλαρώστε δέκα λεπτά πριν από το κτύπημα του κουδουνιού.. Αυτό μπορεί να κάνει όλη τη διαφορά στη διάθεσή σας.
Ενσωματώστε το χιούμορ στην τάξη σας
Το χειρότερο πράγμα που μπορείτε να κάνετε ως εκπαιδευτικοί είναι να επιτρέπετε την πίεσή σας να μετακυλύετε στους μαθητές που διδάσκετε. Το χιούμορ είναι μια μεγάλη ανακούφιση από το στρες σε όλους αυτούς που είναι γύρω σας. Αναζητήστε ευκαιρίες για γέλιο. Η διαφορά μεταξύ του: να φωνάζει κάποιος εκπαιδευτικός στην τάξη για σιωπή, από ένα αστείο που πληροί το ίδιο αποτέλεσμα είναι πολύ σημαντικό. Έτσι η ατμόσφαιρα στην τάξη σας θα αλλάξει σημαντικά, θα σας κρατήσει υγιείς και θα αυξήσει την απόλαυση των μαθημάτων στους μαθητές σας.
Ξεχάστε τις επιδόσεις(αξιολόγηση), δώστε έμφαση στη μάθηση
Αυτό είναι πιο εύκολο στα λόγια παρά στην πράξη, όταν νιώθετε την καυτή ανάσα, του SLT (School Leadership Team). Όμως ρωτήστε τον εαυτό σας, “Για αυτό το λόγο ήρθα στο επάγγελμα;” Όταν αποφάσισα να γίνω εκπαιδευτικός, ήταν γιατί ήθελα να βοηθήσω τα παιδιά να μάθουν, ή να εξασφαλίζουν και ένα συγκεκριμένο επίπεδο προόδου σε κάθε επιβεβλημένο χρονικό πλαίσιο. Υπάρχουν στοιχεία του εκπαιδευτικού συστήματος που δεν μπορούμε να τα αλλάξουμε, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στα επιτεύγματα των μαθητών μας. Κρατήστε μια θετική στάση απέναντι στα στους μαθητές σας και γιορτάστε τις επιτυχίες τους. Μην επιτρέπετε την πίεση που τίθεται από ψηλά να μετακυλύετε στους μαθητές που διδάσκετε.
Πιστέψτε στον εαυτό σας!!
Πιστέψτε με αμφέβαλλα για την ικανότητά μου ως εκπαιδευτικού περισσότερο τα τελευταία χρόνια από ό, τι πραγματικά θα έπρεπε να αμφιβάλλω. Με την τακτική της κυβέρνησης που αρκετές φορές καλλιεργεί μια νοοτροπία λογοδοσίας και φόβου, είναι φυσικό ότι θα αρχίσετε να αμφισβητείτε ό, τι κάνετε. Αυτό, όμως, είναι γελοίο. Είστε επαγγελματίας. Έχετε πολύχρονη εμπειρία στην εκπαίδευση για να την αξιοποιήσετε . Να πάρετε τη δουλειά σας στα σοβαρά και να επικεντρωθείτε στους μαθητές με φροντίδα. Και να μην πετύχετε έναν στόχο ή διδάξατε ένα «κακό» μάθημα αυτό δεν σας κάνει ένα κακό εκπαιδευτικό. Πιστέψτε στον εαυτό σας. Πιθανόν να μην ακούστε ποτέ τα θετικά σχόλια που λένε οι γονείς και οι μαθητές για εσάς!
Διαβάστε επίσης εξαιρετικά άρθρα , μεταφρασμένα από την ομάδα του www.fresheducation.gr
http://fresheducation.gr/?p=1945    The Guardian: Η αξιολόγηση παρέλυσε τα σχολεία, καιρός να γυρίσουμε στο “παλιό” σχολείο
http://fresheducation.gr/?p=2800  TheGuardian: Όταν οι γονείς ερευνούν τo profil του δασκάλου του παιδιού τους στο facebook.
http://fresheducation.gr/?p=2174  ΤHE GUARDIAN : Οι εκπαιδευτικοί επιλέγουν το επάγγελμα επειδή το αγαπούν, όχι για τις διακοπές
http://fresheducation.gr/?p=1862 The Guardian: Σχολεία για νέους ομοφυλόφιλους, αμφιφυλόφιλους και διαφυλικούς

Το http://xenesglosses.eu/ έχει τα δικαιώματα αυτού του άρθρου. Οποιαδήποτε αναδημοσίευσή του επιτρέπεται μόνο  με link  που παραπέμπει στο  http://xenesglosses.eu/  και  στην ακριβή ηλεκτρονική μορφή όπως  αυτό έχει δημοσιευθεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου