Σελίδες

Τρίτη 3 Μαρτίου 2015

Παράγοντες αποτελεσματικότητας των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Παράγοντες αποτελεσματικότητας των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία.


Όπως έχει διαπιστωθεί, όσοι σχεδιάζουν εκπαιδευτικά προγράμματα συνήθως συνειδητοποιούν τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών όταν αυτές θεωρούνται ήδη ξεπερασμένες, καθώς έχουν αντικατασταθεί από περισσότερο καινοτόμες εφαρμογές. Οι σύγχρονες αντιλήψεις για τη μάθηση προστάζουν αλλαγές όσον αφορά στις μεθόδους που ακολουθούνται από τα διάφορα εκπαιδευτικά συστήματα. Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, η ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας που πραγματοποιείται με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών στηρίζεται, κατά κύριο λόγο, σε τρεις παράγοντες:

  • την καταλληλότητα των δραστηριοτήτων στις οποίες οι εκπαιδευόμενοι εμπλέκονται.
  • την καταλληλότητα και τον πλούτο των εργαλείων που διατίθενται.
  • τον ουσιαστικό και διαφοροποιημένο ρόλο των εκπαιδευτών ή συντονιστών, που χρειάζεται να επιμορφωθούν κατάλληλα για το σκοπό αυτό (Δημητρακοπούλου, κ.ά., 2004).
Η αγορά ηλεκτρονικών υπολογιστών δεν προσφέρει απαραίτητα λύσεις. Μάλιστα, σε αρκετές χώρες που εφαρμόστηκε η πλήρης ενσωμάτωση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην εκπαιδευτική πρακτική, τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν δεν αφορούσαν τον εξοπλισμό(κόστος, αποτελεσματικότητα), αλλά ήταν σχετικά με τις δυσκολίες υιοθέτησης του κατάλληλου -για τις ανάγκες των παιδιών- εκπαιδευτικού λογισμικού και την περιορισμένη τεχνογνωσία των διδασκόντων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου