Σελίδες

Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2015

Πώς να ανταποκρίνεστε στις ανησυχίες των παιδιών σχετικά με τις δυσκολίες μάθησης και προσοχής

Άρθρο από:
Αρβανιτάκη Μαρία
-
Ψυχολόγος


















Αν το παιδί σας ρωτάει: ‘Γιατί είμαι ο μοναδικός που έχει πρόβλημα;’

Μπορείτε να απαντήσετε: Σε καμία περίπτωση δεν είσαι ο μοναδικός. Πολλοί άνθρωποι μαθαίνουν διαφορετικά. Γνωρίζεις και άλλα παιδιά στη τάξη σου που δυσκολεύονται σε κάποια μαθήματα. Υπάρχουν πράγματα που κάνεις πολύ καλά, καλύτερα από τα περισσότερα παιδιά. Όλοι έχουν προτερήματα και αδυναμίες . Το πιο σημαντικό είναι ότι εσύ, οι δάσκαλοί σου και εμείς σαν οικογένεια, όλοι δουλεύουμε σκληρά ώστε τα δύσκολα να γίνονται ευκολότερα.


Αν το παιδί σας ρωτάει : ‘Θα φύγει ποτέ;’

Μπορείτε να απαντήσετε: Αυτές οι δυσκολίες δεν εξαφανίζονται. Αλλά υπάρχουν πράγματα που μπορείς να κάνεις ώστε να μην σε ενοχλούν τόσο πολύ. Επίσης, υπάρχουν πράγματα που μπορώ να κάνω εγώ και οι δάσκαλοί σου για να σε βοηθήσουμε. Προσπαθούμε να καταλάβουμε με ποιο τρόπο μαθαίνεις καλύτερα, και το πιο σημαντικό είναι για εμάς να συζητάμε όταν κάτι δεν πάει καλά.


Αν το παιδί σας ρωτάει: ‘Τι πάει λάθος με τον μυαλό μου;’

Μπορείτε να απαντήσετε: Το μυαλό σου λειτουργεί μια χαρά. Τα μυαλά των ανθρώπων λειτουργούν λίγο διαφορετικά το ένα από το άλλο. O εγκέφαλός σου διαχειρίζεται πληροφορίες με μοναδικό τρόπο. Αυτό είναι που σε κάνει αυτό που είσαι και σου επιτρέπει να κάνεις καλά ό,τι καταφέρνεις. Απλά, σε μερικά πράγματα λειτουργεί με ασυνήθιστο τρόπο.


Αν το παιδί σας ρωτάει: ‘ Υπάρχει άλλος στην οικογένεια μας που έχει δυσκολίες σαν τις δικές μου;’

Μπορείτε να απαντήσετε: Οι μαθησιακές ιδιαιτερότητες πολλές φορές υπάρχουν μέσα σε οικογένειες. Άμα ρωτήσουμε, βάζω στοίχημα θα μάθουμε ότι και άλλα άτομα στην οικογένεια μας που είχαν παρόμοια εικόνα με τη δική σου σαν μαθητές Είναι καλό να το γνωρίζουμε ώστε να ξέρουμε τι δούλεψε και τι δεν δούλεψε για αυτούς.


Αν το παιδί σας λέει: ‘Μισώ το σχολείο. Τα μαθήματα είναι πολύ δύσκολα.’

Μπορείτε να απαντήσετε: Πολλά έξυπνα παιδιά έχουν δυσκολία με τις σχολικές εργασίες. Ξέρω ότι υπάρχουν πολλά πράγματα που σου αρέσουν στο σχολείο. Και γνωρίζω ότι βρίσκεις μερικές από τις εργασίες πολύ δύσκολες. Όταν μία εργασία είναι πολύ δύσκολη, θέλω να πεις στο δάσκαλό σου ότι έχεις αρχίσει να δυσκολεύεσαι και ότι θα βοηθούσε αν σου έδειχνε απλά πως να το κάνεις. Μετά, μπορείς να έρθεις σπίτι και να μου δείξεις τι κάνατε.


Αν το παιδί σας βάζει τα κλάματα πάνω από τις ασκήσεις , αντιδρά υπερβολικά σε ερωτήσεις για τη μέρα του στο σχολείο ή φαίνεται παράξενα ήσυχο και αποτραβηγμένο:

Μπορείτε να το ρωτήσετε: ‘Ποια είναι η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ του σήμερα με του χθες, αυτής της εβδομάδας με τη προηγούμενη ή αυτού του χρόνου με πέρυσι;’ Μερικές φορές ένα παιδί μπορεί να μη γνωρίζει τι το ενοχλεί ή μπορεί να του είναι δύσκολο να το εξηγήσει. Αν το ρωτήσεις τι το ενοχλεί, μπορεί να ανασηκώσει μόνο τους ώμους . Ενώ με το να είσαι πιο συγκεκριμένος και να το ρωτήσεις τι άλλαξε μπορεί να το βοηθήσεις να είναι πιο ανοιχτό και να του υποδείξεις και τις θετικές αλλαγές που σίγουρα έχουν λάβει χώρα.


Πηγή: Geri Coleman Tucker, understood.org

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου