Σελίδες

Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2014

Μαθησιακές Δυσκολίες – Τι μπορεί να κάνει ο δάσκαλος


Οι δραστηριότητες που οργανώνει ο δάσκαλος θα πρέπει να έχουν νόημα για το παιδί, να προκαλούν το ενδιαφέρον του και να είναι ευέλικτες και λειτουργικές.

Ώστε θα μπορούσαμε να προτείνουμε στους δασκάλους του δημοτικού σχολείου τα εξής:
    • Να δημιουργούν κλίμα ασφάλειας, ελευθερίας και σεβασμού της διαφορετικότητας των άλλων μέσα στην τάξη.
    • Να δίνουν κίνητρα για μάθηση μέσα από τη βιωματική και δημιουργική διδασκαλία με έμφαση στα προσωπικά ενδιαφέροντα των παιδιών, όπως ορίζεται και στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών.
    • Να αποδέχονται τα γραπτά κείμενα των παιδιών όσο δυσανάγνωστα και αν είναι.
    • Να κάνουν συχνές επαναλήψεις και ασκήσεις των γραμμάτων που έμαθαν τα παιδιά.
    • Να τους δίνουν περισσότερο χρόνο προκειμένου να ολοκληρώσουν τις εργασίες τους ή το τέστ.
    • Να κάνουν συχνά διαλλείματα.
    • Να χρησιμοποιούν πλούσιο εποπτικό υλικό και σύγχρονα οπτικοαουστικά μέσα διδασκαλίας (εικόνες, Η/Υ, μαγνητοσκόπιο, βίντεο) καθώς τα παιδιά αυτά σκέφτονται με εικόνες, χρώματα, ήχους και αισθήσεις. Ο αφηρημένος κόσμος των γραμμάτων δεν έχει κανένα νόημα για αυτά αν δεν συνδυαστεί με έντονες παραστάσεις και δεν αποκτήσει βιωματική σημασία.
    • Να ενθαρρύνουν τη συμμετοχή των μαθητών σε δραστηριότητες στις οποίες είναι ιδιαίτερα ικανοί για να αντισταθμίσουν τις μαθησιακές τους δυσκολίες, τονώνοντας το ηθικό και την αυτοπεποίθηση τους.
    • Να υποδεικνύουν τα γράμματα ένα ένα ως γραφήματα και ως φωνήματα και κατόπιν να τα διαβάζουν μαζί με τα παιδιά.
    • Αν κάποια παιδιά δυσκολεύονται στην κατανόηση, οι δάσκαλοι θα πρέπει να μιλούν με πιο αργό ρυθμό και να χωρίζουν το κείμενο ή το μάθημα σε πιο μικρές ενότητες.
    • Να τους μιλούν σε γλώσσα απλή και καθαρή
    • Να δουλεύουν σε μικρές ομάδες με τους μαθητές τους.
    • Οι εκπαιδευτικοί να δίνουν σε μορφή σχεδιαγράμματος τα κυριότερα σημεία του μαθήματος.
    • Αν ένα παιδί «μπλοκάρει» κατά την προφορική εξέταση, ο δάσκαλος θα πρέπει να του δώσει  μια λέξη – κλειδί για να συνεχίσει.
    • Αν ένα παιδί δυσκολεύεται με τη γραφή ο δάσκαλος θα μπορούσε να δεχθεί τις εργασίες του γραμμένες στον Η/Υ.
    • Η διόρθωση των ορθογραφικών λαθών θα πρέπει να αποφεύγεται στις γραπτές ασκήσεις που δεν αφορούν την ορθογραφία.

    Πατιού Ιωάννα
    Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου