ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΑΠΟ BABYRADIO1 ΤΗΝ
Από την Σίλεια Δημουλή,Ψυχολόγος MCS
Μελέτη Α Μέρος
Σύστημα μελέτης ονομάζουμε το σύνολο των τεχνικών που χρησιμοποιούμε οι ειδικοί και οι γονείς για να υποβοηθήσουμε τα παιδιά μας στη μελέτη των σχολικών μαθημάτων.
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ:
Συνήθως προτείνουμε στους γονείς η βοήθεια στη μελέτη να περνάει από τα παρακάτω στάδια:
Στάδιο 1ο:
Τα παιδιά στην Α’, Β’, Γ’ δημοτικού χρειάζονται ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ τη βοήθεια κάποιου ενηλίκου ώστε να μπορούν να μάθουν τεχνικές διαβάσματος.
Σε αυτές τις τάξεις, σταδιακά, τα παιδιά μαθαίνουν γραφή, ανάγνωση, έκφραση, εμπλουτίζουν το λεξιλόγιο και την περιγραφή τους (διήγηση και αναδιήγηση) και αποστήθιση.
Οι γονείς οφείλουν να παίξουν βοηθητικό ΚΑΙ ΟΧΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΡΟΛΟ σε όλα αυτά τα στάδια. Ο βοηθητικός ρόλος εγγυάται την ξεκάθαρη προσφορά μας προς το παιδί το οποίο ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΜΕ να μας θεωρήσει ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥΣ αλλά ΓΟΝΕΙΣ.
ΜΟΝΟ αν –για κάποιους ειδικούς λόγους- το παιδί βοηθηθεί σε αυτές τις τάξεις από ΕΙΔΙΚΟ εκτός του δάσκαλο του σχολείου, δεχόμαστε έναν ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ρόλο απέναντι στο παιδί.
Στάδιο 2ο:
Τα παιδιά της Δ΄, Ε΄τάξης χρειάζονται ΑΙΣΘΗΤΑ μικρότερη βοήθεια, καθώς έχουν ήδη κατακτήσει τα προηγούμενα στάδια (γραφή, ανάγνωση, έκφραση, λεξιλόγιο, περιγραφή -διήγηση και αναδιήγηση- και αποστήθιση).
Στη φάση αυτή του δημοτικού, η δική μας βοήθεια ΞΕΧΩΡΙΖΕΙ από το χαρτί και το μολύβι και ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ με την ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ που μέχρι τώρα δεν ήταν απαραίτητη στα μαθήματα του σχολείου. Τα νέα βιβλία (τα τελευταία 6-8 χρόνια) μας οδηγούν στο να τα βοηθήσουμε και σε αυτόν τον τομέα.
Στάδιο 3ο:
Η τελευταία τάξη του δημοτικού, σχετίζεται με τη δική μας ΠΑΘΗΤΙΚΑ ΕΝΕΡΓΗ στάση. Ένα προ-έφηβο, πια άτομο, δεν έχει πραγματική ανάγκη υποβοήθειας ούτε σε επίπεδο πρακτικό, ούτε σε επίπεδο γνωστικό (συνήθως). Είναι σημαντική η συμβολή μας σε επίπεδο ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗΣ, ΕΝΘΑΡΡΥΝΣΗΣ και βοήθειας στην ΑΤΟΜΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ.
Σεβόμενοι-ες τα παραπάνω αναπτυξιακά στάδια, μπορούμε να εντοπίσουμε συνήθη λάθη που γίνονται από γονείς κατά τη διάρκεια του δημοτικού σχολείου.
Σίλεια Δημουλή - onlinecounselingdimouli.blogspot.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου