Τώρα που έχουν κλείσει τα σχολεία για τις διακοπές, τα παιδιά έχουν πολύ ελεύθερο χρόνο στην διάθεση τους. Αποτέλεσμα; Πολλά από αυτά καθηλώνονται μπροστά σε μια τηλεόραση ή ηλεκτρονικό υπολογιστή.
Πολλοί γονείς, λοιπόν, προβληματίζονται
για τον χρόνο που το παιδί τους αφιερώνει στην τηλεόραση ή στον
υπολογιστή. Αναρωτιούνται για το αν η παντελής απαγόρευση θα ήταν μια
καλή στρατηγική αλλά και για το πώς μπορούν να χρησιμοποιήσουν
εκπαιδευτικά την τηλεόραση. Η απαγόρευση δεν συνίσταται, καθώς όλοι
ξέρουμε ότι το απαγορευμένο είναι και πιο επιθυμητό. Έτσι, λοιπόν, η
παντελής κατάργηση μπορεί να φέρει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα.
Ωστόσο, υπάρχουν γονεϊκοί τρόποι παρέμβασης με τους οποίους μπορούν να αποφευχθούν οι αρνητικές επιδράσεις της τηλεόρασης.
- Οι γονείς καλό είναι όταν παρακολουθούν τηλεόραση μαζί με τα παιδιά τους να είναι πρόθυμοι να απαντήσουν σε ερωτήσεις και απορίες και να κάνουν επεξηγηματικά σχόλια.
- Σημαντικό είναι να εμφυσήσουν στα παιδιά τους την άποψη ότι η τηλεόραση είναι ένα ψυχαγωγικό και ενημερωτικό μέσο και δεν την ανοίγουμε απλώς για να περάσει η ώρα μας.
- Οι ίδιοι οι γονείς θα πρέπει να λειτουργούν σαν θετικό πρότυπο για τα παιδιά τους. Έτσι, δεν πρέπει να παρακολουθούν τηλεόραση όλη την ημέρα, αλλά να ασχολούνται και με άλλες ψυχαγωγικές δραστηριότητες.
- Οι γονείς θα πρέπει να επιλέξουν οι ίδιοι τι θα βλέπουν τα παιδιά. Φροντίστε να βλέπουν προγράμματα με χαρακτήρες που αποτελούν θετικά μοντέλα προς μίμηση.
- Η τηλεόραση δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείτε σαν υποκατάστατο του γονιού. Καλό είναι να μην χρησιμοποιείται με τέτοιο τρόπο ώστε να έχουν οι ίδιοι ελεύθερο χρόνο για να κάνουν τις δουλειές τους. Υπάρχουν εναλλακτικές δραστηριότητες οι οποίες ταυτόχρονα είναι και εκπαιδευτικές. Για παράδειγμα, εναλλακτικές λύσεις είναι τα βιβλία, οι χειροτεχνίες, το παιχνίδι, τα σπορ που συμβάλλουν στη δημιουργικότητα και την άσκηση της φαντασίας του παιδιού.
- Σημαντικό είναι να μην έχετε συσκευές τηλεόρασης και ηλεκτρονικού υπολογιστή στα υπνοδωμάτια. Τα παιδιά που έχουν τέτοιες συσκευές στα δωμάτια τους βλέπουν περισσότερες ώρες τηλεόραση σε σχέση με τα παιδιά που δεν έχουν.
Τέλος, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η
τηλεόραση μπορεί να έχει τόσο θετικές όσο και αρνητικές επιδράσεις στα
παιδιά. Εκείνο όμως που παίζει καθοριστικό ρόλο και μπορεί να προωθήσει
τις θετικές συνέπειες της τηλεόρασης είναι η ουσιαστική ανάμειξη των
γονιών στο πόσο, πότε και τι είδους τηλεοπτικά προγράμματα παρακολουθούν
τα παιδιά τους.
Μαρία Βερβέρη -Ψυχολόγος – Παιδοψυχολόγος
Πηγή: lesvosnews
Αντικλείδι , http://antikleidi.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου