Σελίδες

Δευτέρα 20 Ιουλίου 2015

Ποιο συναίσθημα μας κάνει να ξοδεύουμε περισσότερα χρήματα

Published Ιουλίου 19, 2015 by sofiaathanasiadou


det_kate_400

από τη Μαριάννα Σπυράκου

Περπατάς στα μαγαζιά με σκοπό να ψωνίσεις μερικά απαραίτητα. Δε θες να ξοδέψεις μια περιουσία, δεν έχεις άλλωστε αυτή τη δυνατότητα. Κάνοντας τη βόλτα σου σε σταματάει μια κοπέλα για να σε ψεκάσει με το νέο άρωμα ενός μεγάλου οίκου. Το μυρίζεις και αμέσως σε ταξιδεύει στα παλιά, όταν ήσουν μικρή. Σου θυμίζει το άρωμα που φορούσε η γιαγιά σου και που το είχες συνδέσει με τις ευτυχισμένες Κυριακές στο σπίτι της, με όλη σου την οικογένεια. Το άρωμα είναι πανάκριβο, αλλά το αγοράζεις.
Σύμφωνα με έρευνες του Πανεπιστημίου της Μινεόστα, αυτή η αντίδραση απέναντι σε μια προδιαγεγραμμένη απόφαση, ότι δηλαδή δε θα ξοδέψεις λεφτά αλλά τελικώς το κάνεις, είναι βασισμένη στο συναίσθημα της νοσταλγίας. Η νοσταλγία είναι ένα πολύ δυνατό συναίσθημα που κάνει τους ανθρώπους να καταναλώνουν και να ξοδέυουν περισσότερο. Όταν βρίσκονται σε νοσταλγική διάθεση και η ψυχολογία τους ταξιδεύει γύρω από παλιές ευτυχισμένες στιγμές, τότε είναι πιο επιρρεπείς να σπαταλήσουν χρήματα, ακόμα και όταν δεν έχουν πολλά για να ξοδέψουν. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι ολόκληρες θεωρίες του μάρκετινγκ βασίζονται πάνω στη νοσταλγία, με σκοπό να παρασύρουν τους καταναλωτές και να τους οδηγήσουν στο ταμείο.
Το συμπέρασμα βγήκε έπειτα από έξι πειράματα όπου συμμετείχαν άνθρωποι όλων των κοινωνικών στρωμάτων και οικονομικών δυνατοτήτων. Το αποτέλεσμα ήταν σαφές για όλους, καθώς πολύ λίγες εξαιρέσεις αντιστάθηκαν σε μια μυρωδιά, εικόνα, αίσθηση ή ο,τιδήποτε άλλο τους παρέπεμπε σε χαρούμενες στιγμές του παρελθόντος. Η συγκεκριμένη έρευνα, εκτός από ένα ακόμη εργαλείο για τη βιομηχανία του μάρκετινγκ, δείχνει ότι ο άνθρωπος είναι βαθιά συναισθηματικό ον, που αναπολεί, θυμάται και νοσταλγεί σε όλη του τη ζωή.

Πηγή: www.dearmom.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου