H γνώση μιας ξένης γλώσσας δεν αποτελεί μονάχα ένα επιπλέον προσόν στο βιογραφικό ή απλά έναν τρόπο επικοινωνίας σε χώρες του εξωτερικού.
Συνιστά ένα μεγάλο πλεονέκτημα για την γνωστική διαδικασία. Ο τρόπος λειτουργίας του εγκεφάλου δίγλωσσων ατόμων διαφοροποιείται σε σχέση με αυτών που μιλούν μόνο την μητρική τους. Η διαφοροποίηση αυτή προσφέρει πολλά πνευματικά οφέλη.
Πιο κάτω, θα αναφερθούν εφτά οφέλη της γνωστικής διαδικασίας, που πολλά από αυτά μπορούν να γίνουν κατανοητά μόνο από άτομα τα οποία έχουν μάθει μια γλώσσα σε μικρή ηλικία. Παρόλα αυτά, ακόμα και άτομα τα οποία ξεκινούν την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας στην ενήλικη ζωή τους, μπορούν να φτάσουν στο ίδιο επίπεδο γνώσης, όπως ένας νεότερος σε ηλικία μαθητής και επιπλέον να αποκτήσουν τα ίδια πνευματικά οφέλη.
Ενισχύεται η σκέψη
Η διαδικασία μάθησης βελτιώνει την λειτουργία του εγκεφάλου λόγω ότι πρέπει να αναγνωρίσει, να διαπραγματευτεί την έννοια και να επικοινωνήσει σε διαφορετικά γλωσσικά συστήματα. Αυτή η ικανότητα δεν περιορίζεται μόνο στην διαδικασία της μάθησης της ξένης γλώσσας αλλά και σε άλλα θέματα, όπως η επίλυση προβλημάτων. Οι φοιτητές που μαθαίνουν ξένες γλώσσες τείνουν να έχουν καλύτερες επιδόσεις στις εξετάσεις, συγκριτικά με συνομήλικούς τους που μιλούν μόνο μια γλώσσα. Αυτό γίνεται εμφανές σε αντικείμενα όπως τα μαθηματικά, το λεξιλόγιο και η ανάγνωση.
Ανάπτυξη πολλαπλών δεξιοτήτων
Τα πολύγλωσσα άτομα και κυρίως τα παιδιά υπερτερούν στην εναλλαγή των συστημάτων του λόγου, δηλαδή στη δομή και τον γραπτό λόγο. Αυτή η εναλλαγή βοηθάει στην ανάπτυξη πολλαπλών δεξιοτήτων. Κατά τη διάρκεια μιας έρευνας, οι συμμετέχοντες χρησιμοποίησαν έναν προσομοιωτή οδήγησης ενώ ταυτόχρονα έκαναν και άλλα πράγματα. Σύμφωνα με την έρευνα, οι άνθρωποι που μιλούσαν περισσότερες από μία γλώσσες έκαναν λιγότερα λάθη κατά την οδήγησή.
Καθυστερούν τα σημάδια άνοιας και νόσου Αλτσχάιμερ
Σύμφωνα με αρκετές έρευνες που έχουν γίνει, οι μονόγλωσσοι ενήλικες εμφανίζουν τα πρώτα σημάδια της άνοιας στα 71,4 έτη. Για όσους μιλούν περισσότερες γλώσσες ο μέσος όρος είναι τα 75,5 έτη. Ενώ οι παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη για τις έρευνες είναι πολλοί, όπως το μορφωτικό επίπεδο, η οικονομική κατάσταση, το φύλο και η σωματική υγεία, τα αποτελέσματα παραμένουν σταθερά.
Βελτίωση μνήμης
Οι εκπαιδευτικοί πολλές φορές παρομοιάζουν το μυαλό με έναν «μυ», διότι λειτουργεί καλύτερα με την εξάσκηση. Η εκμάθηση μιας γλώσσας απαιτεί την απομνημόνευση λεξιλογίου και κανόνων που συμβάλλουν στην εκγύμναση του πνευματικού μυ. Αυτή η άσκηση βελτιώνει όλους τους τομείς της μνήμης, το οποίο σημαίνει ότι οι πολύγλωσσοι έχουν μεγαλύτερη ικανότητα απομνημόνευσης καταλόγων ή ακολουθιών. Τα αποτελέσματα των μελετών δείχνουν ότι οι γνώστες ξένων γλωσσών θυμούνται καλύτερα λίστες με ψώνια, ονόματα και κατευθύνσεις.
Όξυνση παρατηρητικότητας
Τα αποτελέσματα μιας έρευνας στο Πανεπιστήμιο Pompeu Fabra της Ισπανίας, σχετίζουν την πολυγλωσσία με την καλύτερη παρατηρητικότητα. Οι πολύγλωσσοι έχουν μεγαλύτερη εμπειρία στην συγκέντρωση σχετικών με το θέμα πληροφοριών και την απόρριψη των λιγότερο σημαντικών. Επίσης, είναι καλύτεροι στον εντοπισμό παραπλανητικών στοιχείων.
Λήψη αποφάσεων και βελτίωση δεξιοτήτων
Σύμφωνα με μια μελέτη στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο, οι δίγλωσσοι τείνουν να παίρνουν πιο ορθολογιστικές αποφάσεις. Ο ορισμός της έννοιας των λέξεων της ξένης γλώσσας ποικίλει και μπορεί να αποδοθεί ποικιλοτρόπως μέσα στις διάφορες προτάσεις. Αυτό μπορεί να επηρεάσει υποσυνείδητα την κρίση. Οι δίγλωσσοι είναι πιο σίγουροι για τις επιλογές τους όταν το σκέφτονται και στη δεύτερη γλώσσα και καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα.
Βελτίωση της γνώσης της μητρικής γλώσσας
Η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας απαιτεί την εξοικείωση με τους μηχανισμούς της γλώσσας, δηλαδή την γραμματική, την κλίση και τη δομή της πρότασης. Με αυτήν τη διαδικασία. Ο τρόπος λειτουργίας και η χρήση μιας γλώσσας γίνονται πιο αντιληπτοί.
Αυτές οι δεξιότητες μπορούν να αποδώσουν μια αποδοτικότερη επικοινωνία. Το επίπεδο αντίληψης των πολύγλωσσων είναι αναπτυγμένο καθώς είναι συνηθισμένοι να καταλαβαίνουν το νόημα από την προφορά.
Επιμέλεια/ Μετάφραση/ Προσαρμογή: Βανέσσα Μαρά
V4vent@gmail.com ΄
Συνιστά ένα μεγάλο πλεονέκτημα για την γνωστική διαδικασία. Ο τρόπος λειτουργίας του εγκεφάλου δίγλωσσων ατόμων διαφοροποιείται σε σχέση με αυτών που μιλούν μόνο την μητρική τους. Η διαφοροποίηση αυτή προσφέρει πολλά πνευματικά οφέλη.
Πιο κάτω, θα αναφερθούν εφτά οφέλη της γνωστικής διαδικασίας, που πολλά από αυτά μπορούν να γίνουν κατανοητά μόνο από άτομα τα οποία έχουν μάθει μια γλώσσα σε μικρή ηλικία. Παρόλα αυτά, ακόμα και άτομα τα οποία ξεκινούν την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας στην ενήλικη ζωή τους, μπορούν να φτάσουν στο ίδιο επίπεδο γνώσης, όπως ένας νεότερος σε ηλικία μαθητής και επιπλέον να αποκτήσουν τα ίδια πνευματικά οφέλη.
Ενισχύεται η σκέψη
Η διαδικασία μάθησης βελτιώνει την λειτουργία του εγκεφάλου λόγω ότι πρέπει να αναγνωρίσει, να διαπραγματευτεί την έννοια και να επικοινωνήσει σε διαφορετικά γλωσσικά συστήματα. Αυτή η ικανότητα δεν περιορίζεται μόνο στην διαδικασία της μάθησης της ξένης γλώσσας αλλά και σε άλλα θέματα, όπως η επίλυση προβλημάτων. Οι φοιτητές που μαθαίνουν ξένες γλώσσες τείνουν να έχουν καλύτερες επιδόσεις στις εξετάσεις, συγκριτικά με συνομήλικούς τους που μιλούν μόνο μια γλώσσα. Αυτό γίνεται εμφανές σε αντικείμενα όπως τα μαθηματικά, το λεξιλόγιο και η ανάγνωση.
Ανάπτυξη πολλαπλών δεξιοτήτων
Τα πολύγλωσσα άτομα και κυρίως τα παιδιά υπερτερούν στην εναλλαγή των συστημάτων του λόγου, δηλαδή στη δομή και τον γραπτό λόγο. Αυτή η εναλλαγή βοηθάει στην ανάπτυξη πολλαπλών δεξιοτήτων. Κατά τη διάρκεια μιας έρευνας, οι συμμετέχοντες χρησιμοποίησαν έναν προσομοιωτή οδήγησης ενώ ταυτόχρονα έκαναν και άλλα πράγματα. Σύμφωνα με την έρευνα, οι άνθρωποι που μιλούσαν περισσότερες από μία γλώσσες έκαναν λιγότερα λάθη κατά την οδήγησή.
Καθυστερούν τα σημάδια άνοιας και νόσου Αλτσχάιμερ
Σύμφωνα με αρκετές έρευνες που έχουν γίνει, οι μονόγλωσσοι ενήλικες εμφανίζουν τα πρώτα σημάδια της άνοιας στα 71,4 έτη. Για όσους μιλούν περισσότερες γλώσσες ο μέσος όρος είναι τα 75,5 έτη. Ενώ οι παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη για τις έρευνες είναι πολλοί, όπως το μορφωτικό επίπεδο, η οικονομική κατάσταση, το φύλο και η σωματική υγεία, τα αποτελέσματα παραμένουν σταθερά.
Βελτίωση μνήμης
Οι εκπαιδευτικοί πολλές φορές παρομοιάζουν το μυαλό με έναν «μυ», διότι λειτουργεί καλύτερα με την εξάσκηση. Η εκμάθηση μιας γλώσσας απαιτεί την απομνημόνευση λεξιλογίου και κανόνων που συμβάλλουν στην εκγύμναση του πνευματικού μυ. Αυτή η άσκηση βελτιώνει όλους τους τομείς της μνήμης, το οποίο σημαίνει ότι οι πολύγλωσσοι έχουν μεγαλύτερη ικανότητα απομνημόνευσης καταλόγων ή ακολουθιών. Τα αποτελέσματα των μελετών δείχνουν ότι οι γνώστες ξένων γλωσσών θυμούνται καλύτερα λίστες με ψώνια, ονόματα και κατευθύνσεις.
Όξυνση παρατηρητικότητας
Τα αποτελέσματα μιας έρευνας στο Πανεπιστήμιο Pompeu Fabra της Ισπανίας, σχετίζουν την πολυγλωσσία με την καλύτερη παρατηρητικότητα. Οι πολύγλωσσοι έχουν μεγαλύτερη εμπειρία στην συγκέντρωση σχετικών με το θέμα πληροφοριών και την απόρριψη των λιγότερο σημαντικών. Επίσης, είναι καλύτεροι στον εντοπισμό παραπλανητικών στοιχείων.
Λήψη αποφάσεων και βελτίωση δεξιοτήτων
Σύμφωνα με μια μελέτη στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο, οι δίγλωσσοι τείνουν να παίρνουν πιο ορθολογιστικές αποφάσεις. Ο ορισμός της έννοιας των λέξεων της ξένης γλώσσας ποικίλει και μπορεί να αποδοθεί ποικιλοτρόπως μέσα στις διάφορες προτάσεις. Αυτό μπορεί να επηρεάσει υποσυνείδητα την κρίση. Οι δίγλωσσοι είναι πιο σίγουροι για τις επιλογές τους όταν το σκέφτονται και στη δεύτερη γλώσσα και καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα.
Βελτίωση της γνώσης της μητρικής γλώσσας
Η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας απαιτεί την εξοικείωση με τους μηχανισμούς της γλώσσας, δηλαδή την γραμματική, την κλίση και τη δομή της πρότασης. Με αυτήν τη διαδικασία. Ο τρόπος λειτουργίας και η χρήση μιας γλώσσας γίνονται πιο αντιληπτοί.
Αυτές οι δεξιότητες μπορούν να αποδώσουν μια αποδοτικότερη επικοινωνία. Το επίπεδο αντίληψης των πολύγλωσσων είναι αναπτυγμένο καθώς είναι συνηθισμένοι να καταλαβαίνουν το νόημα από την προφορά.
Επιμέλεια/ Μετάφραση/ Προσαρμογή: Βανέσσα Μαρά
V4vent@gmail.com ΄
Πηγή:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου