Σελίδες

Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013

Το άνοιγμα των σχολείων,έφτασε! Καλή σχολική χρονιά!


3

  Αύριο χτυπάει το κουδούνι! Όλα τα παιδιά θα μαζευτούν στην αυλή του σχολείου μετά από ένα μεγάλο “διάλειμμα” που είχαν στις παραλίες, στα χωριά τους, στις αυλές της γιαγιάς….Σιγά-σιγά το κουτσό στις γειτονιές και τα υπόλοιπα παιχνίδια περιορίζονται και τη θέση τους θα πάρουν το σχολικό πρόγραμμα και οι υποχρεώσεις. Για μερικά παιδιά αυτό είναι ήδη γνωστό και αποτελεί συνέχεια της σχολικής τους πορείας. Για τα μικρότερα παιδιά, όμως, αυτά δηλαδή που ξεκινούν την Α΄Δημοτικού, είναι μία μεγάλη αλλαγή!

   Ποιες είναι οι προτεραιότητες που πρέπει να βάλουμε στη νέα καθημερινότητα του παιδιού;

Διαβάστε παρακάτω και   συνδυάστε τη θεωρία με την πράξη. Συμφωνείστε μαζί με το παιδί σας το νέο πρόγραμμα και βοηθήστε το να καταλάβει ότι οι καινούριες αλλαγές είναι για να νιώθει καλύτερα.
Πρωινό ξύπνημα: Εξηγήστε στο παιδί ότι για να μπορεί να ξυπνάει εύκολα το πρωί θα πρέπει το βράδυ να πάει νωρίτερα στο κρεβάτι του για ύπνο, νωρίτερα από ό,τι συνήθιζε στη διάρκεια του καλοκαιριού.
(Ο επαρκής ύπνος συντελεί στην πνευματική εγρήγορση/διαύγεια του παιδιού κ. ά.).
Κολατσιό για το διάλειμμα: Προτρέψτε το παιδί σας να σκεφτεί κάτι υγιεινό που θα ήθελε να έχει μέσα στην τσάντα του και ετοιμάστε το μαζί του. Σιγά-σιγά παροτρύντε το να φτιάχνει μόνο του το κολατσιό.
(Η προετοιμασία του φαγητού βοηθά στην κατάκτηση αυτονομίας και παράλληλα εξασκείται η αδρή και λεπτή κινητικότητα του παιδιού, η σωστή επιλογή προιόντων, οι καλές διατροφικές συνήθειες κ. ά.)
Προετοιμασία των ρούχων: Αφήστε το να διαλέξει τα ρούχα που του αρέσουν και ταιριάζουν στην εποχή. Μάθετε του να συνδυάζει την επιλογή των ρούχων με το σχολικό πρόγραμμα για τις ημέρες που έχει γυμναστική και πρέπει να φορέσει αθλητικά ρούχα.
(Συμβάλλει στην ενδυνάμωση πρωτοβουλιών, ενίσχυση της αυτονομίας, αίσθηση υπευθυνότητας κ.ά.)
Φτιάξιμο της σχολικής τσάντας: Δείξτε του πώς να προετοιμάζει τη σχολική τσάντα για να έχει όλα όσα χρειάζεται μαζί του. Εφαρμόστε το σε συνδυασμό με το σχολικό πρόγραμμα που σας έχει δοθεί
(Βοηθά στην ενίσχυση της αυτονομίας, αίσθηση επιτυχίας, υπευθυνότητας κ.ά.).
Συγκεκριμένη ώρα για τη μελέτη: Τις επόμενες ημέρες, ορίστε μαζί του συγκεκριμένη ώρα που θα διαβάζει και σε πιο χώρο. Αν δε μπορεί ακόμη να διαβάσει το ρολόι, βάλτε χρονικούς προσδιορισμούς π.χ. μετά το μεσημεριανό φαγητό ή μετά το μεσημεριανό ύπνο έτσι ώστε να το βοηθήσει να καταλάβει το“πότε”
(Βοηθά στην αντίληψη του χρόνου και του χώρου,  την ενίσχυση συναισθηματικής οργάνωσης και ωρίμανσης)
  Όλα τα παραπάνω που εμείς οι ενήλικες θεωρούμε δεδομένα και εύκολα να γίνουν-αφού μπορούμε εύκολα να προσαρμοζόμαστε στις  απαιτήσεις, δεν είναι το ίδιο εύκολα να γίνουν αντιληπτά και αποδεκτά από τα παιδιά. Για αυτό χρειάζεται να είμαστε σταθεροί σε αυτά που συμφωνήσαμε, χωρίς όμως να γινόμαστε αυταρχικοί.

Μην ξεχνάτε, ότι ένα πρόγραμμα  για τις βασικές υποχρεώσεις της ημέρας  δημιουργεί σε βάθος χρόνου, ασφάλεια στα παιδιά και τελικά τους εξασφαλίζει περισσότερο ελεύθερο χρόνο.

  Ιδιαίτερα, στα παιδιά με ΔΕΠ-Υ  οι υποχρεώσεις τους για τη διάρκεια της ημέρας μπορούν να δίνονται και σε λίστα και να τσεκάρουν κάθε φορά που ολοκληρώνουν μία από αυτές τις υποχρεώσεις. checklist1
Στα μικρότερα παιδιά που δεν έχουν μάθει ανάγνωση (παιδιά με ειδικές ανάγκες ή χωρίς κάποια δυσκολία) η κάθε ”υποχρέωση”  μπορεί να απεικονίζεται με τη μορφή ενός συμβόλου ή μίας μικρής εικόνας.
school_bag
   Στα παιδιά με αυτισμό, είτε έχουν λεκτική επικοινωνία είτε όχι, επίσης το οπτικοποιημένο πρόγραμμα είναι το πιο βοηθητικό για την κατάκτηση των δεξιοτήτων και την απόκτηση ρουτίνας.
opening of the school

               ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!!!!

Δέσποινα Αυγερινού-Pietrzyk
Ειδική Παιδαγωγός
Μεταπτυχιακό Ειδικής Αγωγής
Δείτε μερικά ακόμη άρθρα:
Είναι το παιδί μου έτοιμο για να πάει στο σχολείο; Τα κριτήρια της σχολικής ετοιμότητας. http://thelonaginosuperman.wordpress.com/2012/08/26/
Πώς να βελτιώσετε τη συνεργασία με το παιδί σας για το θέμα της μελέτης;

Πηγή: 
http://thelonaginosuperman.wordpress.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου