Δευτέρα, 11 Σεπτεμβρίου 2017

Μικρές συμβουλές για τη μελέτη στο σπίτι!


Πρόγραμμα καθημερινότητας ή αλλιώς ρουτίνα!
Το καθημερινό πρόγραμμα είναι καθοριστικός παράγοντας για το διάβασμά μας. Καλό είναι να φτιάξουμε λοιπόν ένα σχολικό πρόγραμμα και να γράψουμε το εβδομαδιαίο πρόγραμμα από την πρώτη σχολική ώρα μέχρι την τελευταία εξωσχολική δραστηριότητα της ημέρας. Αυτό θα βοηθήσει πολύ το παιδί στην οργάνωση του διαβάσματός μας αλλά και του χρόνου μας.

Ώρα μελέτης
Η ιδανική επιλογή είναι μόλις επιστρέψουμε από το σχολείο, αφού ξεκουραστούμε για περίπου μία ώρα να ξεκινάμε το διάβασμα. Καλό είναι να μην διαβάζουμε λίγο πριν το σχολείο ή το βράδυ λίγο πριν τον ύπνο. Το διάβασμα της τελευταίας στιγμής, δηλαδή λίγο πριν το σχολείο, πιθανότατα θα δημιουργήσει άγχος, ενώ είναι λίγο επώδυνο το πολύ πρωινό ξύπνημα. Οι αρκετά βραδινές πάλι ώρες εκτός από κουραστικές δεν βοηθούν για ένα αποτελεσματικό διάβασμα. Δεδομένου ότι η κούραση της ημέρας είναι συσσωρευμένη υπάρχει δυσκολία στη συγκέντρωση αλλά και στην αντίληψη.

Χώρος μελέτης
Ο χώρος στον οποίο μελετάμε αρχικά πρέπει να έχει το ίδιο χαρακτηριστικό με το πρόγραμμά μας, να είναι δηλαδή σταθερός. Η καλύτερη επιλογή είναι ένα γραφείο τακτοποιημένο, καθαρό, με τα απαραίτητα πράγματα. Μολύβια, γόμα, βιβλία, τετράδια .κ.λ.π., χωρίς περιττά αντικείμενα που θα αποσπούν την προσοχή μας. Καλό είναι επίσης να υπάρχει καλός φωτισμός, ενώ η καρέκλα να μας βοηθάει να είμαστε άνετα αλλά και να καθόμαστε ανατομικά σωστά.

Ηχητικές παρεμβάσεις
Οι ήχοι που μπορεί να ακούγονται κατά τη διάρκεια του διαβάσματος, αποσπούν την προσοχή και να εμποδίζουν τη συγκέντρωσή μας. Η τηλεόραση που ακούγεται από το διπλανό δωμάτιο, το παιχνίδι και οι φωνές από το διπλανό δωμάτιο, είναι παράγοντες που μας εμποδίζουν να συγκεντρωθούμε.

Ύπνος
Ο βραδινός ύπνος είναι σημαντικός όχι μόνο για το διάβασμα, αλλά για την υγεία τμας. Βοηθά στην ξεκούραση του σώματος και του νου, την μνήμη, τη συγκέντρωση, την σωματική και πνευματική ανάπτυξη.

Διατροφή
Η σωστή διατροφή είναι ένας ακόμα παράγοντας που βοηθά στην υγιή σκέψη. Μικρά και υγιεινά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας βοηθούν στην ενέργεια, στη μνήμη, στην καλή υγεία. Πριν και μετά το διάβασμα είναι καλό να τρώμε ένα μικρό και ελαφρύ γεύμα. Αποφεύγουμε τροφές όπως γλυκά, πατατάκια, γαριδάκια, κρουασάν, τηγανητά, σοκολάτες κτλ, και προτιμάμε υγιεινές τροφές όπως ψάρι, φρούτα, σαλάτες, γιαούρτι με ξηρούς καρπούς, ψωμί με βούτυρο και μέλι.

Πρακτικές συμβουλές
*Μην βλέπετε τηλεόραση αμέσως πριν διαβάσετεΑυτό θα αποσπάσει την προσοχή σας και τη συγκέντρωσή σας.
*Σκεφτείτε το σκοπό της μελέτης στο σπίτιΜελετάμε στο σπίτι για να καταλάβουμε καλύτερα αυτά που μάθαμε στο σχολείο και έτσι να μπορέσουμε να μάθουμε ακόμα περισσότερα την άλλη μέρα.
*Μην αγχώνεστε και μην απογοητεύεστε. Μπορείτε να ζητήσετε τη βοήθεια των γονιών σας και αν ακόμα έχετε απορίες, μπορείτε να ζητήσετε τη βοήθεια της δασκάλας σας την άλλη μέρα. Μην ξεχνάτε πως η προσπάθεια είναι πολύ σημαντική.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου