Σελίδες

Δευτέρα 17 Απριλίου 2017

Το Πάσχα και η ψυχολογία του παιδιού

 παιδί, ψυχολογία
Το Πάσχα, η μεγαλύτερη γιορτή της χριστιανοσύνης, είναι σημαντικό για κάθε ηλικιακή ομάδα και έχει διαφορετικό νόημα και βοηθάει σε ξεχωριστές ψυχολογικές λειτουργίες ανάλογα με την ηλικία του μέλους της οικογένειας.
Το Πάσχα κρύβει ένα προσωπικό νόημα για το κάθε ενήλικα, διότι αγγίζει τα βαθύτατα υπαρξιακά θέματα του πόνου, της δυστυχίας, του θανάτου αλλά και της λύτρωσης, της ανάστασης.
Είναι μια ευκαιρία για να κάνει ο ενήλικας την ενδοσκόπησή του και να αναλογιστεί για την πορεία του, τις αξίες του και τους στόχους του.
Πως είναι όμως το Πάσχα από τη πλευρά των παιδιών;
Κόκκινα αβγά, τσουρέκια, ο παραδοσιακός οβελίας, οι λαμπάδες και η ευκαιρία απόδρασης στο χωριό, στο παππού και στη γιαγιά: για τους περισσότερους μικρούς, το Πάσχα είναι μια όμορφη ανοιξιάτικη γιορτή που προσφέρει την ευκαιρία να περάσουμε τη μέρα με την οικογένειά μας και να ευχαριστηθούμε.
Στα παιδιά, το Πάσχα συμβάλλει στην αίσθηση της σιγουριάς, της συνέχειας και της συνέπειας, τόσο απαραίτητη για την ψυχολογική ισορροπία ενός παιδιού. Επίσης, είναι αφορμή οι γονείς να διηγηθούν στα παιδιά την ιστορία του Ιησού η οποία μας μιλά για τον κύκλο της ζωής. Τα λόγια της πίστης, ως ευρείας έννοιας και όχι μόνο ως θρησκευτικής έννοιας, δείχνουν έμπρακτα στο παιδί την αγάπη, την ηρεμία, την εμπιστοσύνη και την πίστη στον εαυτό του.
Περαιτέρω, το βάψιμο των αυγών, το στόλισμα του σπιτιού και η προετοιμασία του πασχαλινού τραπεζιού μπορούν να γίνουν σε συνεργασία με τα παιδιά ώστε να καλλιεργηθεί κλίμα ευχαρίστησης, διαλόγου, εμπιστοσύνης και αγάπης μεταξύ γονέων και παιδιών.
Για του εφήβους, το Πάσχα αποτελεί τη συνέχεια από την παιδική τους ηλικία στο δρόμο προς την ενηλικίωση. Η παρουσία των οικογενειακών παραδόσεων βοηθάει τον έφηβο να αναθερμάνει τις σχέσεις του με την οικογένεια αλλά και με τους συγγενείς του. Το Πάσχα βοηθάει τον έφηβο να επανασυνδεθεί με τους γονείς, τους συγγενείς, να ξανανιώσει την οικογενειακή θαλπωρή και να θυμηθεί τις χαρές της παιδικής ηλικίας. Μέσα από αυτή την ψυχοκοινωνική διαδικασία, τίθενται ορισμένες προσδοκίες για τον έφηβο, καθώς μεταβαίνει από την παιδική ηλικία στην ενηλικίωση, αλλά και δημιουργούνται οι προϋποθέσεις που του δείχνουν τι σημαίνει η έννοια της οικογενειακής ζωής και των υποχρεώσεων που αυτή συνεπάγεται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου