Σελίδες

Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014

ΩΡΑ ΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΙΚΡΟΥΣ ΜΑΣ ΦΙΛΟΥΣ



  1. Διαβάζω πάντα στο δωμάτιό μου και όχι στο σαλόνι ή στην κουζίνα.
  2. Προσπαθώ να διαβάζω τις ίδιες ώρες κάθε ημέρα, αφού βεβαιωθώ πως έχω ξεκουραστεί από το σχολείο.
  3. Φτιάχνω ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα με όλα τα μαθήματα τής κάθε ημέρας, αλλά και τις εξωσχολικές μου δραστηριότητες.
  4. Συμβουλεύομαι το πρόγραμμά μου, πριν ξεκινήσω τη μελέτη μου και βγάζω τα βιβλία με τα αντίστοιχα τετράδια για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας.
  5. Αδειάζω και καθαρίζω το γραφείο μου, αφήνοντας μόνο δύο καλά ξυσμένα μολύβια, γόμα και υπογραμμιστικό μαρκαδοράκι.
  6. Ξεκινάω με τα πιο δύσκολα και κουραστικά μαθήματα, για να έχω περισσότερη ενέργεια και πιο καθαρό μυαλό.
  7. Βάζω πάνω στο γραφείο μου μόνο το βιβλίο, τετράδιο ή φυλλάδιο τού μαθήματος που έχω επιλέξει να μελετήσω.
  8. Αφού ολοκληρώσω τις ασκήσεις μου, διαγράφω από το πρόγραμμα το μάθημα αυτό, για να ξέρω πως το τελείωσα, αλλά και για να βλέπω την πρόοδό μου. Εάν έχω απορίες, κυκλώνω με έντονο χρώμα τις ασκήσεις για να μην τις ξεχάσω και ζητάω τη βοήθεια των γονιών μου.
  9. Κάνω διάλειμμα, όχι μεγαλύτερο από 5' και όχι αφήνοντας την άσκησή μου στη μέση.
  10. Ορίζω πόσο χρόνο θα χρειαστώ για κάθε μάθημα και βάζω ένα «ν» (τικ), όποτε πετυχαίνω το στόχο μου ή ένα «x», όποτε αποτυγχάνω, σημειώνοντας τι με δυσκόλεψε. Χρησιμοποιώ ένα ξυπνητήρι για να με βοηθήσει.  
Για παράδειγμα:

  • Γλώσσα: 30' x, γιατί έπαιζα με το μολύβι μου και πέρασε η ώρα.
  • Μαθηματικά: 20' ν
  • Ιστορία: 20' x, γιατί είχα κουραστεί και δεν μπορούσα να συγκεντρωθώ.


                                                                                                    ΕΛΠΙΔΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥΝΑΚΟΥ
                                                                                                                              Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια




      Ευχαριστώ θερμά τη φίλη Ελπίδα Παναγιωτουνάκου, για την ευγενική προσφορά του άρθρου της στα «ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ».  

                                                                                                       Αντώνης Κρασάκης  

      Δεν υπάρχουν σχόλια:

      Δημοσίευση σχολίου