Σελίδες

Πέμπτη 3 Μαΐου 2018

Η μαμά χρειάζεται ένα διάλειμμα… Πόσο δύσκολο είναι να το καταλάβετε;

Το να είσαι μαμά είναι κάτι παραπάνω από full-time δουλειά.

Η μαμά χρειάζεται ένα διάλειμμα… Πόσο δύσκολο είναι να το καταλάβετε;
Γιατί ακόμη και στις πιο σκληρές εργασιακές συνθήκες, παίρνεις μερικές ημέρες άδειας ή τουλάχιστον κάποιες ώρες.
Το να είσαι μητέρα όμως, δεν σε αφήνει λεπτό σε ησυχία, αφού ακόμα κι όταν δεν είσαι μαζί με το παιδί σου, σκέφτεσαι πώς η συμπεριφορά σου θα το επηρεάσει αργότερα. Αληθινό παράδειγμα σε αυτό είναι η αρθρογράφος του Scary Mommy, Jamie Johnson, η οποία παραδέχεται πως όταν είσαι μαμά τα πράγματα δυσκολεύουν. Τόσο, που μερικές φορές χρειάζεσαι όντως ένα διάλειμμα.
«Είχα γράψει τον τίτλο αυτού του άρθρου (“Η μαμά χρειάζεται ένα διάλειμμα”) όταν ήμουν στον ένατο μήνα της δεύτερης εγκυμοσύνης μου. Ήμουν τόσο κουρασμένη που κατάφερα να γράψω μόνο έναν τίτλο και αποκοιμήθηκα δίπλα στην οθόνη του υπολογιστή.
Πόσες φορές βρίσκουμε τους εαυτούς μας να αναστενάζουν μετά από την γκρίνια ενός τρίχρονου που ήπιε νερό από την μπλε κούπα αντί για την κόκκινη; “Θεέ μου χρειάζομαι ένα διάλειμμα”, σκέφτηκα. Όμως, οι γονείς δεν έχουν διαλείμματα. Δεν σκέφτονται να βάλουν τα παιδιά τους για ύπνο μισή ώρα νωρίτερα για να δουν ένα επεισόδιο της αγαπημένης τους σειράς, ούτε να τα αφήσουν στη γιαγιά τους για να απολαύσουν το δείπνο τους μόνοι. Διότι, αυτά δεν είναι διαλείμματα παρά μόνο άγχος, μέχρι να επιστρέψουν πίσω τα παιδιά μας.
Το διάλειμμα που έχω εγώ στο μυαλό μου, δεν έχει καμία σχέση με υποχρεώσεις για μια ολόκληρη εβδομάδα. Κανένα πλυντήριο ή καθάρισμα, ούτε καν τη βόλτα του σκύλου. Μια εβδομάδα όλη δική μου.
Σε αυτό το σημείο πρέπει να τονίσω πως αγαπώ τα παιδιά μου και θα έκανα τα πάντα για αυτά. Άνθρωποι είμαστε, προσπαθούμε να αποφύγουμε τις παρεξηγήσεις.
Την πρώτη φορά που εγώ και ο σύζυγός μου κάναμε ένα διάλειμμα από την έντονη καθημερινότητά μας ήταν αμέσως μετά τη γέννηση του πρώτου μας αγοριού. Νοικιάσαμε ένα δωμάτιο και για μια ολόκληρη εβδομάδα δεν κάναμε απολύτως τίποτα. Ήταν μαγικό.
Από τότε μέχρι σήμερα δεν έχουμε πάει κανένα ταξίδι χωρίς τα παιδιά μας. Κάθε χρόνο κανονίζουμε να ταξιδέψουμε σε ένα μέρος που διαλέγουμε όλοι μαζί και περνάμε υπέροχα. Όμως, αυτό σημαίνει και πρωινό ξύπνημα και συνεχές τρέξιμο πίσω από τα παιδιά μας.
Ξέρω πως δεν είμαι η μόνη μαμά που χρειάζεται αυτό το διάλειμμα. Ξέρω πως είμαστε πολλές. Όμως θέλω για μια εβδομάδα να κάνω μπάνιο όποτε θέλω, να κάθομαι στο σαλόνι μου χωρίς να μιλάω σε κανέναν, να μην ξαναδώ Minions στην τηλεόραση, να μη βάλω σε λειτουργία κανένα πλυντήριο και να χαλαρώσω χωρίς να χρειάζεται να αλλάξω την πάνα κανενός. Έχω την ανάγκη να συζητάω με τον σύζυγό μου σοβαρά, χωρίς να μας διακόπτει κάποιος ο οποίος ψάχνει τη φιγούρα του Captain America μέσα στο σπίτι.
Χρειάζομαι ένα διάλειμμα μιας εβδομάδας. Έτσι ώστε να γεμίσω τις μπαταρίες μου, για να μπορώ να αντέξω άλλο τόσο. Αποφάσισα λοιπόν, ότι μέσα στο 2018 θα πάρω το διάλειμμά μου. Θα κάνω ένα μικρό ταξίδι με τον άντρα μου και θα διαβάζω ήρεμα το βιβλίο μου δίπλα στη θάλασσα, γνωρίζοντας πως τα μικρά μου θα μου λείψουν από την πρώτη κιόλας ημέρα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου