Το έντονο σχολικό πρόγραμμα και ο ρυθμός, που επιβάλλει, συχνά στερούν από τα παιδιά τη χαρά, που προσφέρει η μάθηση μέσα από τη μελέτη.
Το παιδάκι, που τρέχει από το σχολείο στα αγγλικά ή σε άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες και έχει να μελετήσει και να κάνει εργασίες στο σπίτι για την άλλη μέρα, ζει ένα κουραστικό σχολικό πρόγραμμα, που μοιάζει περισσότερο με εργαζόμενου παρά με μαθητή.
Ας δούμε λοιπόν πώς μπορούμε εμείς ως γονείς να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να οργανώσουν σωστά τη μελέτη τους και να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση ως μαθητές.
Κάθε παιδί έχει το δικό του ιδιαίτερο τρόπο μάθησης και αφομοίωσης των πληροφοριών, που δέχεται. Θα πρέπει με τη δική μας βοήθεια, αλλά και του εκπαιδευτικού του, να διερευνήσει εκείνους τους τρόπους, που το βοηθούν να μαθαίνει αποτελεσματικότερα. Να αποκτήσει δηλαδή ένα σύστημα μελέτης, που θα το ακολουθεί για πάντα.
Για παιδιά προσχολικής ηλικίας:
Αν θέλουμε το παιδί μας μεγαλώνοντας να αγαπάει το διάβασμα για τη χαρά της γνώσης, θα πρέπει ήδη από την προσχολική ηλικία να του δώσουμε τα κατάλληλα ερεθίσματα, όπως:
• του προσφέρουμε ως δώρο βιβλίο, κατάλληλο για την ηλικία του και ανάλογο με τα ενδιαφέροντα του.
• αφήνουμε το παιδί να περιεργαστεί το βιβλίο, ακόμα κι αν το κακομεταχειρίζεται.
• διαβάζουμε και ξαναδιαβάζουμε παραμύθια ή ιστορίες, που αρέσουν στο παιδί.
• για παιδάκια 2-3 ετών κατάλληλα είναι τα παραμύθια με μεγάλες πολύχρωμες εικόνες και πολύ μικρά κείμενα.
• περιγράφουμε την εικόνα όσο πιο παραστατικά μπορούμε και παροτρύνουμε το παιδί να μας ακολουθήσει, αρχικά παραλείποντας μικρές και χαρακτηριστικές λέξεις και αργότερα προτάσεις.
• διαβάζουμε καθημερινά έστω και μία σελίδα.
Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα τής ανάγνωσης παιδικών βιβλίων είναι η σχέση, που αναπτύσσεται ανάμεσα σε παιδί και γονιό. Όσο ο γονιός διαβάζει στο παιδί, δημιουργείται μια ζεστή και όμορφη σχέση, κατά την οποία απολαμβάνουν ο ένας τη συντροφιά του άλλου και δένονται ακόμα περισσότερο μαζί.
Τι σημαίνει καλός μαθητής;
Κατά κοινή ομολογία, τα χαρακτηριστικά του καλού μαθητή είναι πολύ συγκεκριμένα: είναι ο μαθητής που είναι επιμελής, συνεπής στις σχολικές του υποχρεώσεις, δεν δημιουργεί προβλήματα στο σχολείο, στους δασκάλους και τους συμμαθητές του, παίρνει καλούς βαθμούς και δε δυσκολεύεται ιδιαίτερα στις εξετάσεις. Αυτή η εικόνα, όμως, επηρεάζεται από δύο βασικούς παράγοντες: την προσωπικότητα του παιδιού, από τη μια πλευρά, και του γονιού, από την άλλη.
Το παιδάκι, που τρέχει από το σχολείο στα αγγλικά ή σε άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες και έχει να μελετήσει και να κάνει εργασίες στο σπίτι για την άλλη μέρα, ζει ένα κουραστικό σχολικό πρόγραμμα, που μοιάζει περισσότερο με εργαζόμενου παρά με μαθητή.
Ας δούμε λοιπόν πώς μπορούμε εμείς ως γονείς να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να οργανώσουν σωστά τη μελέτη τους και να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση ως μαθητές.
Κάθε παιδί έχει το δικό του ιδιαίτερο τρόπο μάθησης και αφομοίωσης των πληροφοριών, που δέχεται. Θα πρέπει με τη δική μας βοήθεια, αλλά και του εκπαιδευτικού του, να διερευνήσει εκείνους τους τρόπους, που το βοηθούν να μαθαίνει αποτελεσματικότερα. Να αποκτήσει δηλαδή ένα σύστημα μελέτης, που θα το ακολουθεί για πάντα.
Για παιδιά προσχολικής ηλικίας:
Αν θέλουμε το παιδί μας μεγαλώνοντας να αγαπάει το διάβασμα για τη χαρά της γνώσης, θα πρέπει ήδη από την προσχολική ηλικία να του δώσουμε τα κατάλληλα ερεθίσματα, όπως:
• του προσφέρουμε ως δώρο βιβλίο, κατάλληλο για την ηλικία του και ανάλογο με τα ενδιαφέροντα του.
• αφήνουμε το παιδί να περιεργαστεί το βιβλίο, ακόμα κι αν το κακομεταχειρίζεται.
• διαβάζουμε και ξαναδιαβάζουμε παραμύθια ή ιστορίες, που αρέσουν στο παιδί.
• για παιδάκια 2-3 ετών κατάλληλα είναι τα παραμύθια με μεγάλες πολύχρωμες εικόνες και πολύ μικρά κείμενα.
• περιγράφουμε την εικόνα όσο πιο παραστατικά μπορούμε και παροτρύνουμε το παιδί να μας ακολουθήσει, αρχικά παραλείποντας μικρές και χαρακτηριστικές λέξεις και αργότερα προτάσεις.
• διαβάζουμε καθημερινά έστω και μία σελίδα.
Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα τής ανάγνωσης παιδικών βιβλίων είναι η σχέση, που αναπτύσσεται ανάμεσα σε παιδί και γονιό. Όσο ο γονιός διαβάζει στο παιδί, δημιουργείται μια ζεστή και όμορφη σχέση, κατά την οποία απολαμβάνουν ο ένας τη συντροφιά του άλλου και δένονται ακόμα περισσότερο μαζί.
Τι σημαίνει καλός μαθητής;
Κατά κοινή ομολογία, τα χαρακτηριστικά του καλού μαθητή είναι πολύ συγκεκριμένα: είναι ο μαθητής που είναι επιμελής, συνεπής στις σχολικές του υποχρεώσεις, δεν δημιουργεί προβλήματα στο σχολείο, στους δασκάλους και τους συμμαθητές του, παίρνει καλούς βαθμούς και δε δυσκολεύεται ιδιαίτερα στις εξετάσεις. Αυτή η εικόνα, όμως, επηρεάζεται από δύο βασικούς παράγοντες: την προσωπικότητα του παιδιού, από τη μια πλευρά, και του γονιού, από την άλλη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου