Σελίδες

Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2013

Ακόμα δεν ξεκίνησε και θέλει να σταματήσει το χόμπυ του


Τρίτη, 10 Δεκεμβρίου 2013



Οι περισσότεροι γονείς προσπαθούν να προσφέρουν στα παιδιά τους μία εξωσχολική δραστηριότητα είτε αυτή λέγεται άθλημα είτε μουσική. Στις δύσκολες οικονομικά μέρες, που διανύουμε, κάνουν «εκπτώσεις» από αλλού, ώστε να βρουν τα χρήματα για εγγραφή, συνδρομή και όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα.

Δυστυχώς, όμως, τα παιδιά προσχολικής ηλικίας βαριούνται πολύ γρήγορα, επηρεάζονται από τους φίλους τους, και έτσι συχνά μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα αρνούνται να συνεχίσουν. Τότε προκύπτει τα εξής ερωτήματα για τους γονείς: Το πιέζω να συνεχίσει; Πόσο μπορώ να το πιέσω;

Οι περισσότεροι συνιστούν να γίνει μία προσπάθεια να συνεχίσει το παιδί τη συγκεκριμένη δραστηριότητα μέχρι το τέλος της περιόδου, ώστε το παιδί να ζήσει όλη την εμπειρία, να προοδεύσει και να αποφασίσει με λίγο πιο καθαρό μυαλό. 

Υπάρχει περίπτωση, όμως, το παιδί να αντιδρά και να μην θέλει επ’ ουδενί να συνεχίσει. Τότε θα πρέπει να αναζητήσετε την πραγματική αιτία. Δεν είναι καθόλου απίθανο το παιδί να έχει πρόβλημα με τον δάσκαλο ή με κάποιο άλλο παιδί στο τμήμα του. 

Εάν βρείτε την πραγματική αιτία και περνά από το χέρι σας, μπορείτε να διορθώσετε το πρόβλημα και το παιδί να συνεχίσει τη δραστηριότητά του. Επίσης, ο «μαθητής» μπορεί να έχει επηρεαστεί από τους φίλους του. Σκεφτείτε όλοι οι φίλοι να μαθαίνουν TAE KWON DO και εσείς να έχετε στείλει το παιδί να μάθει πιάνο. Δεν είναι σωστό, αλλά πιθανό να ζηλεύει αυτό, που κάνουν οι άλλοι.

Ακόμα ένα… κόλπο, στο οποίο πολλοί γονείς καταφεύγουν, είναι να τάζουν στα παιδιά τους κάτι, που τα ευχαριστεί ως επιβράβευση για τη δραστηριότητα.

Επίσης, μπορείτε να τους τονίσετε τα θετικά, τα οφέλη, αυτού που κάνουν. Δεν είναι απαραίτητο ότι θα πιάσει, αλλά μην πέσετε αμαχητί.

Ναι, μπορείτε να το πιέσετε, αλλά δεν πρέπει να ξεφύγετε από τα όρια. Μην ρωτήσετε ποια είναι τα όρια, αυτά θα πρέπει εσείς να τα αντιληφθείτε, γιατί είναι διαφορετικά για κάθε παιδί. Εάν τα ξεπεράσετε, όμως, θα έχετε ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα. Θα μισήσει τη συγκεκριμένη δραστηριότητα και θα κάνει ό,τι περνά από το χέρι του για να μην συνεχίσει, να… χαλάσει το τμήμα και να είναι ο χειρότερος «μαθητής».

Και, τελικα, αφού εξήγησετε την αιτία, αφήστε το ελευθερο να επιλέξει ή να απορρίψει ό,τι εκεινο αποφασίσει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου